Baresso Coffee A/S

Chokolade og mint forfiner Latten hos Baresso

Pressemeddelelse   •   Okt 03, 2012 11:01 CEST

Baresso Coffee går efteråret i møde med en ny, frisk Caffè Latte på kortet. Choc ’o’ Mint Latte med mintlinser og chokolade skal hygge ekstra om gæsterne i den kommende, kolde tid.

Når det regner og rusker, introducerer Baresso Coffee, traditionen tro, en ny, varm og sød drik. I år kan kaffebarernes gæster nyde en Latte, der er tilsat mørk chokoladesauce og mintlinser. Drikken er døbt Choc ’o’ Mint Latte.

”Dette års efterårsdrik bliver interessant at følge. Opskriften er nemlig udviklet med, hvad man kunne kalde ”kollega-sourcing”. Vi har bedt vores baristaer eksperimentere med de ingredienser, der i forvejen fandtes i kaffebaren, og det er der kommet en super spændende mintkaffe ud af”, fortæller produktchef Anita Bøgh Egelborg.

Choc ’o’ Mint Latte er således en varm pendant til den populære Iceblend ”Den Ultimative Guld Mint”, der har været på menutavlerne i årevis. ”På Facebook sporer vi desuden mintsmagen som en gennemgående tendens, så vi har store forventninger til drikken”, udtaler Anita Bøgh Egelborg og henviser til det såkaldte Kaffelab på Baressos Facebook-side, hvor alle ”vennerne” skriver deres spændende idéer til produktsortimentet i kaffebarerne.

Stifteren bag den danske kaffekæde Baresso Coffee er Kenneth P. Luciani, der sammen med en lille gruppe danske investorer har opbygget Baressokonceptet – fra design af inventar, udvikling af kaffeblandinger og opskrifter til uddannelse og træning af Baristaer. Den første Baresso Coffee åbnede på Højbro Plads i København i 2000. I dag er der 43 Baresso Coffee fordelt på 27 konceptkaffebarer i København, Aarhus, Odense og Aalborg samt 16 franchise-kaffebarer ejet af hhv. SSP, DFDS Seaways, Coop Danmark, Plantorama og SMS Shoppingcenter på Færøerne. Baresso Coffee beskæftiger 430 medarbejdere. Yderligere info: www.baresso.com