TRIPLE LBI

Christian Gartmann hædret med det sjældne Carlson Fellowship

Pressemeddelelse   •   Jul 03, 2012 15:23 CEST

Schweiziske fødte Gartmann har i mere end 50 år sat sit præg på den internationale hotelverden, ikke mindst i Danmark og Skandinavien. Udnævnelsen til Carlson Fellow er en foreløbig kulmination på en enestående persons karriere i hotelverdenen.

Som bare 16 årig begyndte Christian Gartmann i 1960 hans lange hotelkarriere som trainee på 5-stjernede hoteller i sit hjemland, kombineret med uddannelse på den berømte hotelskole i Luzern. Efter mødet med sin livslange danske kærlighed, Jette, kom Christian Gartmann i 1967 til Danmark og til det nuværende Radisson Blu Royal Hotel i København. Frem til 1988 arbejdede han på en række forskellige ledelsesposter på det klassiske Arne Jacobsen designede hotel i centrum af København, inkl. stillingen som Resident Manager i perioden 1984-1988.

Siden fulgte stillinger som marketingchef for samtlige daværende SAS hoteller i Danmark, hvilket blandt andet gav ham ansvar for det anerkendte Radisson Blu Falconer Hotel & Conference Center København, hvor kunderne har mulighed for at afholde events og konferencer i København. Christian Gartmann har også været hotelchef i fødelandet Schweiz, og siden 1994 har han haft en række topposter i Rezidor Hotel Group. Han har bl.a. været General Manager på sit ”gamle” hotel i Radisson SAS Royal Hotel perioden, General Manager i Jordan, District Manager i Sydafrika og Regional Director for Rezidors hoteller i Polen. Karrieren har også ført ham til poster som Regional Director, UK & Ireland og som Area Vice President, UK, Ireland, France, Tunesia & Iceland

Da Rezidor Hotel Group samlede et af sine vigtigste markeder, Norden, under én ledelse i 2007, var det naturligt at udnævne den flersprogede Gartmann – han taler 6 sprog flydende, inkl. dansk – til Area Vice President Nordics med base i Oslo. Her har Rezidor Hotel Group, og siden 2012 Carlson Rezidor Hotel Group, kunnet høste frugterne af hans indgående kendskab til nordisk mentalitet og hotelvirksomhed.

Ved siden af sin lange hotelkarriere er Christian Gartmann forblevet et aktivt fritidsmenneske og en passioneret løber, der nyder jogging, vandreture på fjeldet – eller i fødelandets Alper – skiløb og golf.

The Carlson Fellow udmærkelsen blev indstiftet af Curt Carlson i 1988, da Carlson koncernen fejrede sit 50 års jubilæum. Den er siden blevet tildelt ansatte og forretningspartnere, der har skabt gode resultater for virksomheden gennem en enestående indsats og ansvarlighed, og vist ægte lederskab gennem dedikation og efterlevelse af virksomhedens værdier. Modtagerne af Carlson Fellows udmærkelsen repræsenterer Carlson Rezidor idealerne på den bedste måde; ikke bare i virksomheden, men også i alle andre aspekter af forretningsdrift og relationer med mennesker og samfund.

Siden 1988 er mere end 265 ledere blevet udnævnt til Carlson Fellows, inklusiv tidligere præsident George Bush Senior og den svenske dronning Silvia. Den prestigefyldte samling af Fellows omfatter også kendte hotelfolk som Hubert Joly, Kurt Ritter, Trudy Rautio, Knut Kleiven og danske Finn Schulz.

For yderligere information, kontakt venligst:

Angelica Montez de Oca,

PR & Communication Manager, The Nordics

Rezidor Hotel Group

Telf. +47 9488 1861,

E-mail: angelica.montez@carlsonrezidor.com

Om Carlzon Rezidor Hotel Group

Carlzon Rezidor Hotel Group, etableret i begyndelsen af 2012, er en af verdens største og mest dynamiske hotelkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Group omfatter i alt mere end 1.300 hoteller i 81 lande over hele verden, samlet i flere stærke verdensomspændende varemærker (Radisson Blu, Radisson®, Park Plaza®, Park Inn by Radisson, Country Inns & Suites By CarlsonSM og Hotel Missoni). Her har Radisson Blu Århus Hotel for eksempel udmærket sig ved at vinde Danish Travel Award syv år i træk. Som den første kæde i verden kunne Radisson Blu i september 2005 tilbyde gratis internetadgang på alle hoteller. Dette gælder også det største og ældste af Radissons hoteller i København – Radisson Blu Royal Hotel

På de fleste af koncernens hoteller kan gæsterne benytte loyalitetsprogrammet Club Carlson, et af verdens mest udbytterige fordelsprogrammer for loyale gæster. Carlson Rezidor Hotel Group med tilhørende varemærker har mere end 80.000 ansatte.
Carlson Rezidor Hotel Group har hovedkontorer i Minneapolis, USA, og i Bruxelles, Belgien.

For yderligere information, se venligst http://www.carlsonrezidor.com