Codan Forsikring

Codan efterlyser Danmarks største parkeringsklovn

Pressemeddelelse   •   Jun 07, 2013 14:33 CEST

4 ud af 10 danskere har oplevet at få en bule i deres bil, mens den har været parkeret og uden den skyldige har givet sig til kende. På den baggrund forsøger Codan Forsikring nu på deres Facebook-side at finde Danmarks største parkeringsklovn og tilbyde ham eller hende en intensiv dag på kørebanen, så de danske parkeringspladser bliver mere sikre.

Mange danske bilister har oplevet at få en parkeringsbule, hvorefter den skyldige bilist er flygtet fra sit ansvar. Det viser en undersøgelse, som YouGov har foretaget på vegne af Codan. I kølvandet på undersøgelsen har forsikringsselskabet valgt at indlede jagten på Danmarks største parkeringsklovn, som Codan ønsker at hjælpe, så de danske parkeringspladser bliver mere sikre.

”Vi kender alle én – ven, søster, bror, kollega eller bekendt – der bare ikke er god til at parkere. Hos Codan vil vi gerne hjælpe vedkommende til at blive bedre til at parkere sin bil. Derfor giver vi nu danskerne, som en sjov lille gimmick, mulighed for at nominere en ven eller bekendt til titlen som Danmarks største parkeringsklovn via vores Facebook-side,” siger Marianne Dahl Steensen, privatkundedirektør hos Codan.

Med titlen som Danmarks største parkeringsklovn følger en intensiv, sjov og lærerig dag på kørebanen så køre- og ikke mindst parkeringsteknikken kan blive genopfrisket. Ham eller hende, der har nomineret Danmarks største parkeringsklovn bliver også inviteret med på kørebanen.

Konkurrencen løber frem til fredag d. 5. juli og man kan deltage ved at nominere en af sine Facebook-venner og supplere med en lille historie om hvorfor han/hun har gjort sig fortjent til titlen som Danmarks største parkeringsklovn. Det er også muligt at dele billeder af uheldige parkeringer på Instagram via hashtagget #Parkeringsklovn.

Link til konkurrencen: http://bit.ly/15eac9i

Codans undersøgelse er gennemført af analyseinstituttet YouGov. Der er i alt gennemført 897 CAWI-interview med danskere i alderen 18-64 år, i perioden 1. – 3. marts 2013.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Codan Forsikring A/S
Mads Houe, Presseansvarlig
Tlf: 33 55 24 84, mobil: 30 37 83 53
E-mail: mdq@codan.dk

For kundehenvendelser

Kontakt os på:Tlf.:33 55 55 50

Codan Forsikring er Danmarks tredjestørste forsikringsselskab og har knap 340.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA. Dermed er Codan en del af et af verdens største forsikringsselskaber med ca. 17 millioner kunder og 23.000 medarbejdere. Læs mere om Codan på http://www.codan.dk. Følg os på Facebook www.facebook.com/codanforsikring eller LinkedIn www.linkedin.com/company/codan-forsikring