Codan Forsikring

Codan hjælper nye kunder med skift til vinterdæk

Pressemeddelelse   •   Okt 30, 2012 11:19 CET

Nu er tiden inde til at skifte bilens sommerdæk ud med vinterdæk. Og som noget nyt tilbyder Codan Forsikring at foretage dette skift kvit og frit på et af sine fordelsværksteder, hvis man tegner en bilforsikring med kasko.

Efter et mildt efterår venter vinteren nu forude, og det er blevet tid til at hente vinterdækkene ud fra garagen eller op af kælderen. Og for dem, der ikke har tid eller lyst til selv at bakse med hjulnøgler og donkraft, er der hjælpe at hente – hvis man bestiller en bilforsikring hos Codan.

”Selvom de fleste godt ved, at det nu er tid til at skifte til vinterdæk, kan det være svært at afsætte tid til det på travle hverdage eller i weekender. Derfor tilbyder vi nu, at man kan få foretaget dette skift på et af Codans fordelsværksteder uden at skulle betale for det, hvis man tegner en kaskoforsikring hos os,” siger Marianne Dahl Steensen, direktør for privatkunder hos Codan.

Codans tilbud om at skifte til vinterdæk uden merbetaling gælder for alle kunder, der bestiller en bilforsikring med kasko mellem den 22. oktober og den 7. december i år. Der er mulighed for at overveje tilbuddet frem til den 21. december og få foretaget selve skiftet frem til den 31. januar 2013.

Man skal selv møde op på det pågældende værksted og medbringe dæk på fælge. Tilbuddet omfatter således kun skiftet og ikke køb af nye dæk.

Derfor skal vinterdækkene på

På denne årstid får Codan ofte mange spørgsmål om, hvorfor og hvornår man bør få vinterdæk på bilen.

”Vinterdæk øger bilisternes sikkerhed, når vejene bliver kolde og fugtige. Det skyldes primært, at vinterdæk har et dybere mønster end sommerdæk, hvorved de bedre kan gribe fat i sne og aflede støre vandmængder, hvilket sænker risikoen for aquaplanning. Desuden er den type gummi, der benyttes til at fremstille vinterdæk, blødere end den, der benyttes til sommerdæk. Derfor står vinterdækkene bedre fast på vejbanen ved lave temperaturer,” siger Marianne Dahl Steensen og tilføjer:

”Hvad tidspunktet angår, så siger tommelfingerreglen, at vinterdækkene skal på, når temperaturen i dagtimerne jævnligt kommer ned under syv grader.”

I Danmark er det ikke lovpligtigt at køre med vinterdæk. Det er det til gengæld i Norge, Tyskland og Sverige.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Codan Forsikring A/S
Kia Pedersen, kommunikationskonsulent
E-mail: kip@codan.dk

For kundehenvendelser

Kontakt os på: Tlf.: 3355 5550

Codan Forsikring er Danmarks tredjestørste forsikringsselskab og har knap 340.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA. Dermed er Codan en del af et af verdens største forsikringsselskaber med 22.000 medarbejdere. Læs mere om Codans arbejde med CSR her

Læs mere om Codan på www.codan.dk.