Codan Forsikring

Codan lancerer sygdoms- og ulykkesforsikring til børn

Pressemeddelelse   •   Jun 12, 2013 15:12 CEST

I Danmark er det ikke særlig udbredt at forsikre sine børn mod alvorlig sygdom og de varige mén, der ofte følger i kølvandet. F.eks. hvis barnet har haft meningitis. Codan lancerer nu en ny måde at forsikre børn på. Den nye forsikring skeler ikke mellem sygdom eller ulykke og letter samtidig forældrene i en presset hverdag med et sygdomsramt barn.

Mange danskere og deres børn er forsikret mod ulykker. Men en ulykkesforsikring dækker ikke ved sygdom. En ny forsikring fra Codan, Codan Kids, dækker både under og efter et sygdomsforløb. Familien kan få hjælp til at dække de omkostninger, der er forbundet med, at barnet er indlagt. Forældrene kan også få en engangsudbetaling, som de kan bruge til at lette hverdagen med – f.eks. til en rejse for hele familien eller til at få hjemmet bedre indrettet til et sygt barn. Endelig kan barnet også få sin egen erstatning, der kan hjælpe ham eller hende til at leve med de mén, sygdommen har givet.

”Denne forsikring handler om noget af det værste, vi kan forestille os. Nemlig at vores børn bliver alvorligt syge og efterfølgende får varige mén. Med den nye forsikring kan forældre få hjælp til at holde fokus på det vigtigste – at passe deres syge barn,” siger Unn Wakefield, der er produktdirektør i Codan.

Forsikringen Codan Kids er en udvidelse af den almindelige ulykkesforsikring til børn.

Svenskerne er 35 år foran

Codan Kids er udviklet med inspiration fra Sverige. Her er noget af det første, nybagte forældre køber, en såkaldt ’barnforsikring’, der indeholder netop både ulykkes- og sygdomsforsikring.  90 % af alle svenske børn forsikres allerede, mens de er babyer. I Sverige er halvdelen af alle de erstatninger, der udbetales på en ’barnforsikring’, forårsaget af en sygdom.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst

Codan Forsikring A/S
Mads Houe, presseansvarlig
Email: mdq@codan.dk

For kundehenvendelser

Kontakt os på telefon: 33 55 55 50

Om Codan Forsikring

Codan Forsikring er Danmarks tredjestørste forsikringsselskab og har knap 340.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA. Dermed er Codan en del af et af verdens største forsikringsselskaber med ca. 17 millioner kunder og 23.000 medarbejdere. Læs mere om Codan på www.codan.dk. Følg os på Facebook www.facebook.com/codanforsikring eller LinkedIn www.linkedin.com/company/codan-forsikring.