Dynatrace

Compuware omdøber APM Business til Dynatrace

Pressemeddelelse   •   Sep 10, 2014 14:29 CEST

Navneændring underbygger både den førende position inden for branchen, som APM Business (Application Performance Management) har opnået, og fremtiden som selvstændig virksomhed

COPENHAGEN – 10. september 2014 – Compuware Corporation (Nasdaq: CPWR) meddelte i går, at deres APM-løsning (til administration af programmers ydelse) bliver videreført under navnet Dynatrace. Denne ændring er en del af den strategiske plan om at opnå en endnu større andel af det samlede marked på $2,4 mia. inden for programydelse.

“Vores planer om at blive førende på markedet inden for APM startede allerede i 2005, da vi opkøbte Adlex”, fortæller Compuwares CEO, Bob Paul. “Internetprogrammer skabte kaos på markedet, og virksomhederne havde brug for større indsigt i brugeroplevelsen. Som en følge af den stigende e-handel opkøbte Compuware i 2009 virksomheden Gomez. Det gjorde vi for at kunne give vores kunder større indsigt i, hvordan deres internetbaserede løsninger klarer sig. Efterhånden som it-løsningerne blev mere komplekse, og der kom flere og flere mobilapps på markedet, var det tydeligt, at kunderne havde brug for større indsigt, og vi opkøbte derfor dynaTrace i 2011. Vi har nu integreret alt dette i branchens eneste nye APM-pakkeløsning, der dækker flest mulige brugsscenarier for APM inden for branchen”.

Compuwares APM-afdeling har 1.600 medarbejdere på verdensplan og er den virksomhed inden for branchen, der bruger flest penge på forskning og udvikling. John Van Siclen, General Manager for APM Business, vil stå i spidsen for Dynatrace. Van Siclen fortæller: “Det, at vi samler vores APM-produkter under ét navn, er et naturligt resultat i forlængelse af den ensartethed og enkelhed, vi har opnået. Beslutningen om at centralisere under Dynatrace-navnet er vokset frem på basis af kundernes og partnernes begejstring for vores produkt”.

Alle Compuwares APM-produkter, herunder Application Monitoring, User Experience Management, Synthetic Monitoring og Network and Data Center Monitoring, vil udgøre kernen i Dynatrace. Der vil stadig blive ydet support til de eksisterende produkter, og Dynatrace vil sikre fuldstændig kontinuitet for kunderne. “Kunderne vil fortsat opleve den samme gode kundeservice som i dag”, udtaler Van Siclen. “Desuden kan kunderne forvente, at vi endnu hurtigere vil kunne følge med den teknologiske udvikling, da vi vil satse endnu mere på innovation”.

Compuware meddelte den 2. september, at virksomheden var blevet opkøbt af den private investeringsvirksomhed Thoma Bravo, LLC. Dette opkøb forventes at styrke Compuwares APM-forretning yderligere.

“Vi har fulgt med i det hurtigtvoksende APM-marked i nogen tid”, fortæller Orlando Bravo, Managing Partner i Thoma Bravo. “Compuwares APM-produktpakke betragtes som en af de vigtigste teknologiporteføljer på markedet. Vi bakker fuldstændig op om Compuwares planer om at samle APM-produkterne under det stærke Dynatrace-brand, og vi synes, at det er den helt rigtige beslutning”.

Bob Paul tilføjer: “Vi har i årevis defineret fremtiden for digitale virksomheder, og vi har givet virksomheder bedre mulighed for at udnytte skyen, mobilteknologier og internettet. Når vi samler APM-forretningerne under Dynatrace, vil det sætte os i stand til at levere endnu bedre produkter og en endnu bedre kundeservice”.

Du kan høre mere om Dynatraces vision og nye brand på Annual PERFORM Global User Conference i Orlando den 7. oktober 2014.

Dynatrace

Dynatrace er visionen og innovationen bag den nye generation af APM (administration af programmers ydelse), som giver it-afdelingen og andre interessenter i virksomheden indsigt i deres programmer. Vi vil udvikle software, som kan hjælpe vores mere end 5.500 kunder verden over med at optimere den digitale oplevelse for deres medarbejdere og kunder. Virksomhederne kan bruge Dynatrace-produkterne til at administrere f.eks. mobilapps, skyen, big data og SOA og vende kompleksitet til digital succes.

Klik her, hvis du vil læse mere om Dynatraces førerposition på APM-markedet.

Compuware Corporation

Compuware er den førende virksomhed inden for teknologiydelse, og vi har til formål at hjælpe vores kunder med at optimere deres vigtigste og mest innovative teknologier. I dag bruger mere end 7.100 virksomheder, bl.a. mange af verdens største virksomheder, Compuwares løsninger, og de stoler på, at vores nye tiltag inden for APM hjælper dem med at styrke deres virksomhed. Læs mere på: http://www.compuware.com

Følg Dynatrace (kendt under navnet Compuware APM) på:

·  Twitter – CompuwareAPM

·  About: Performance Blog