Wonderful Copenhagen A/S

Cykelkrammere til hele København

Pressemeddelelse   •   Okt 06, 2010 09:17 CEST

Postmanden gør det, kvinden med ladcyklen gør det, og manden i jakkesæt gør det. Cykler, forstås.

Og at København er cyklisternes by, er budskabet i en ny film produceret af Wonderful Copenhagen. Her deler en glad mand krammere ud til en række cyklister - lige fra postbudet, kvinden i de høje hæle til manden med ladcykel. Filmen blev præsenteret i Melbourne, Australien i forbindelse med VM i landevejscykling, og viser til fulde at København er et naturligt sted at afvikle en af cykelsportens helt store begivenheder.

Verdenseliten kommer til København
Om et år er det nemlig Danmark, der er i fokus når VM køres i hjertet af København og i Rudersdal. Og allerede nu vækker det genklang internationalt. Cykelfilmen har allerede haft over 6000 visninger på tre dage på You Tube og en pressemeddelelse oversat til ti sprog om VM i landevejscykling samt Københavns cykelkultur er udsendt worldwide.

Se filmen her

På Copenhagen siden på Facebook strømmer de fine kommentarer til filmen og København ind: "The perfect city with the perfect people", "One of the reasons why I'm in love with this city" og "Wish I could live in Copenhagen, it's simply amazing".

Bliv fan af Copenhagen på Facebook her

Copenhagenizing er hot
København er også et forbillede for blandt andet New Yorks ambition om at få flere cykler i bybilledet - man taler ligefrem om at "Copenhagenize" sin by.
Derfor er det også en selvfølge, at København inviterer cykelsporten ind i sit hjerte, lukker ned for trafikken og op for idrætten i de dage løbet foregår.

Cykelfakta - vidste du at:

- Der findes ca. 5, 5 millioner mennesker og ca. 4 millioner cykler i Danmark

- Der sælges årligt ca. en halv million cykler i Danmark

- 16 % (hver sjette) af alle ture i DK foregår på cykel

- I København er der flere cykler end københavnere, 560.000 cykler og 519.000 indbyggere

- I København cykles der tilsammen 1,2 mio. kilometer - hver dag

- 25 % af alle børnefamilier i København har en ladcykel

- Cykelstien på Dronning Louises Bro i København er verdens mest befærdede cykelsti, på travle dage krydser mere end 30.000 cykler broen