Dagrofa

Dagrofa forlænger støtte til danske landmænd

Pressemeddelelse   •   Jan 18, 2016 11:41 CET

Dagrofa har siden september sidste år sendt 50 øre til danske producenter, hver gang forbrugerne køber ”Du køber – vi gi’r”-produkter. Indsatsen forlænges nu med tre måneder, mens nye initiativer for danske fødevarer kommer på plads.

Dagligvarekoncernen Dagrofa har valgt at forlænge sin indledende kampagne til fordel for danske, kvalitetsfødevarer – og producenter. Dermed løber kampagnen, hvor forbrugerne, når de køber varer med mærket ”Du køber - vi gi’r”, automatisk beder Dagrofa sende 50 øre retur til producenterne, nu til og med marts.

”Vi har valgt at forlænge den første kampagne i vores Vælg Dansk initiativ, hvor vi ønsker at bakke op om de gode, danske producenter. Det skyldes på den ene side, at forbrugerne har taget godt imod kampagnen, men også at vi populært sagt vil købe lidt tid til at komme helt i mål med næste tiltag over for forbrugerne, som vi forventer klart til april”, siger Markela Dedopoulos, kommunikationsdirektør i Dagrofa.

Ud over at sende penge retur til producenterne har kampagnen skabt ekstra fokus og opmærksomhed på de danske varer i Dagrofas dagligvarekæder.

”Vi gør os naturligvis ingen forestillinger om, at vi redder danske landbrug eller arbejdspladser med det her. Men vi sender et klart signal om, at vi vil de gode, danske producenter, og vi giver forbrugerne et klart valg. Håbet er, at vi dermed skaber endnu mere fokus på de danske varer”, siger Markela Dedopoulos.

De mærkede varer dækker over produkter fra danske kvalitetsproducenter, herunder svinekød, oksekød, mælk, æg samt frugt og grønt. De fås i 630 dagligvarebutikker i kæderne MENY, KIWI, SPAR og Min Købmand.

For forbrugerne er prisen på de mærkede varer uændret. Tilbagebetalingen finansieres alene af Dagrofa.

For yderligere information kontakt venligst:

Kommunikationsdirektør i Dagrofa, Markela Dedopoulos på telefon 41 99 32 02 eller e-mail markela.dedopoulos@dagrofa.dk

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte i Danmark. Koncernen består i dag af profilhusene MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt Foodservice Danmark A/S og Dagrofa Logistik a/s.

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte. Koncernen består i dag af profilhusene MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt Foodservice Danmark og Dagrofa Logistik.