Dagrofa

​Dagrofa koncernen styrker kommunikationen med ansættelse af kommunikationsdirektør

Pressemeddelelse   •   Feb 26, 2014 13:35 CET

Markela Dedopoulos tiltræder pr. 15. marts 2014 stilingen som kommunikationsdirektør i Dagrofa koncernen.

Stillingen som kommunikationsdirektør er nyoprettet og er en del af den nye organisation, som den nyligt udnævnte koncernchef for Dagrofa koncernen Per Thau fremlagde efter blot 3 uger på posten i november sidste år.

Kommunikationsdirektøren får det overordnede ansvar for al intern og ekstern kommunikation i koncernen, herunder ansvaret for presse- og mediehåndtering. Der skal bl.a. fokus på en ny kommunikationsstrategi, som skal skabe en samlet struktur for den interne kommunikation samt understøtte implementeringen af den nye forretningsstrategi.

Markela Dedopoulos kommer fra en stilling som kommunikations- og marketingdirektør i Haldor Topsøe. Markela Dedopoulos har tidligere også været ansat som kommunikations- direktør i Danfoss samt har arbejdet i Novo Nordisk som Corporate Public Relations Director. Markela Dedopoulos har derudover også erfaring fra Vestas og Arriva, hvor hun var kommunikationschef.

Meget tidligt i sin karriere har Markela Dedopoulos arbejdet som journalist for både print og TV og har haft stillinger som nyhedsredaktør og studievært.

Markela Dedopoulos er blandt andet uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole samt har en Executive Master i Corporate Communication fra Århus Handelshøjskole. Hun har derudover også en uddannelse i international marketing.

Dagrofa koncernen omsætter for godt 19 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte i Danmark og Grønland. Koncernen består i dag af profilhusene KIWI og Købmandshuset samt selskaberne FoodService Danmark, SuperGros og Pisiffik.