Danisco A/S

Danisco Cultures udvider for at fastholde stærk vækst

Pressemeddelelse   •   Nov 26, 2010 10:30 CET

Danisco har taget nye, moderne faciliteter i brug på kulturfabrikken i Epernon, Frankrig. De besøgende ved åbningsceremonien i dag blev inviteret til at se fabrikkens nye ultrakolde opbevaringsanlæg og forsendelsesafdelingen på lageret. Den konstant lave temperatur i den ultrakolde opbevaringsenhed sikrer en holdbarhed på 12 måneder for de frosne mælkekulturer og probiotiske kulturer, der produceres på fabrikken til oste og friske mejeriprodukter.

“Den nye ultrakolde opbevaringsenhed giver os mulighed for at samle alle de frosne forsendelser fra vores franske fabrikker i Epernon og nedsætte vores CO2-udslip som følge af det mindre forbrug af tøris og transport,” siger Pierre Cans, Operations Vice President, Cultures Division.

Kapaciteten fordoblet Siden moderniseringen og udvidelsen blev påbegyndt, har Epernon fordoblet sin produktion af frosne kulturer. Den ISO-godkendte fabrik har også opnået en internationalt anderkendt halal- og koshercertificering.

“Den globale efterspørgsel efter DVI (direct vat inoculant)-kulturer er stærkt stigende, da stadig flere producenter har opdaget, at man opnår et ensartet resultat og nem anvendelse sammenlignet med de traditionelle brugssyrekulturer,” udtaler Olivier Le Lièvre, fabriksdirektør, Epernon. “De nye faciliteter i Epernon vil mindske vores leveringstider og give os større mulighed for at imødekomme vores kunders behov.”

Omfattende investering

Indvielsen af de nye faciliteter i Epernon sker efter en lignende udvidelse af Daniscos kulturfabrik i Niebüll, Tyskland tidligere i år.

“I 2012 vil investeringsprogrammet have udvidet vores kapacitet inden for kulturer med mere end 2.000 tons i Europa og Nordamerika. Det er en del af et treårigt investeringsprogram til 60 mio. euro, og faciliteterne er afgørende for at fastholde den stærke vækst inden for Daniscos kulturer,” siger Fabienne Saadane-Oaks, President, BioActives.

Yderligere information: Richard Donovan, Communications Manager, Cultures division

richard.donovan@danisco.com, tlf. +33 1 5660 4700