Danisco A/S

Daniscos Axtra® XAP perfekt til opdræt af slagtekyllinger

Pressemeddelelse   •   Feb 10, 2011 10:15 CET

Danisco Animal Nutrition har lanceret Axtra® XAP – en spændende ny kombination af foderenzymer, der kan give betydelige besparelser på foderomkostningerne og dermed hjælpe amerikanske producenter af slagtekyllinger med at imødekomme udfordringen med stigende foderomkostninger.

Et fireårigt udviklingsprogram og omfattende forsøg har vist, at produktet, der består af flere forskellige enzymer, kan give omkostningsbesparelser på mindst 7 US-dollar pr. ton udover de besparelser, der allerede er opnået ved at tilsætte fytase til foderet. Derudover er kombinationen af enzymerne xylanase, amylase and protease i Axtra® XAP særligt udviklet til mere komplekse majsbaserede fodertyper til slagtekyllinger, som indeholder fytase og ingredienser med højt fiberindhold som fx DDGS. Disse enzymkomponenter er optimerede til at maksimere indholdet af næringsstoffer.

Axtra® XAP blev lanceret på International Poultry Exposition i Atlanta i 2011 og er et spændende skridt fremad for industrien for slagtekyllinger; produktet kan give betydelige besparelser på foderomkostningerne, fordi det muliggør en høj grad af fleksibilitet i fodersammensætningen. Axtra® XAP er et fritflydende, støvsvagt granulat, der er varmebestandigt op til 95°C og kan anvendes i langt de fleste foderfremstillingsprocesser med uændret effektivitet.

Rachel Crowe, Marketing Director, siger: ”Lanceringen af Axtra® XAP på messen i Atlanta er godt nyt for de amerikanske producenter af slagtekyllinger, der ønsker at reducere foderomkostningerne og samtidig fastholde en energieffektiv produktion. Vi mener, at timingen er perfekt, og den nye teknologi vil være særligt velkommen i en tid med historisk høje råvarepriser og stigende forventninger om produktion af kyllingekød af en høj kvalitet til en rimelig pris.”

For yderligere information:

Rachel Crowe, Marketing Director, Danisco Animal Nutrition, e-mail: rachel.crowe@danisco.com