Danish Fashion Institute

Danish Fashion Institute får ny formand

Pressemeddelelse   •   Jun 13, 2013 15:31 CEST

Bestyrelsen for Danish Fashion Institute og Copenhagen Fashion Week har i denne uge konstitueretsig med de to nye profiler, Niels Eskildsen fra Designers Remix og Søren Nielsen fra Stella Nova, somblev valgt ind af medlemmerne på generalforsamlingen i maj.

Niels Eskildsen, adm. direktør i modehuset Designers Remix, er blevet valgt som ny
bestyrelsesformand - en post, der var blevet ledig, efter forhenværende formand Henrik Fjordbak valgte at trække sig som følge af sit jobskifte fra Munthe plus Simonsen til juicekæden Joe and the Juice ultimo 2012. Næstformand i Danish Fashion Institute og Copenhagen Fashion Week bliver Jacob Kampp Berliner, adm. direktør i herretøjsvirksomheden Soulland.

Om valget af formand og næstformand siger Eva Kruse, adm. direktør i Danish Fashion Institute:

”Jeg er meget glad for valget af formand og næstformand. Jeg synes, at Niels Eskildsen og Jacob Kampp Berliner supplerer hinanden rigtig godt, både i forhold til deres erfaringsgrundlag og baggrund plus at de repræsenterer et godt mix af dansk mode inden for både dame-, herre- og også børnetøjsegmentet.”

Den nye bestyrelsesformand, Niels Eskildsen, udtaler:

”Jeg har gennem årene fulgt DAFIs målrettede arbejde på at fastholde og udvikle København som den førende skandinaviske modedestination og skabe bedre vækst- og udviklingsmuligheder for branchen. Som ny formand for bestyrelsen ser jeg derfor rigtig meget frem til at kunne hjælpe DAFI med at fortsætte dette vigtige arbejde.”

Med de to nye bestyrelsesmedlemmer ser den samlede bestyrelse for Danish Fashion Institute og Copenhagen Fashion Week nu således ud:

- Formand Niels Eskildsen, adm. direktør i Designers Remix
- Næstformand Jacob Kampp Berliner, adm. direktør i Soulland
- Anders Cleemann, Vice President i IC Companys
- Søren Nielsen, salgs- og marketingdirektør i Stella Nova
- Tine Kjølsen, fagleder på Kunstakademiets Designskole
- Michael Christiansen, bl.a. formand for DR
- Frederik Bjerregaard, partner i Moon

Om den nye bestyrelse kommenterer direktøren:

”Jeg er meget tryg ved og glad for den nye, samlede bestyrelse, vi netop har konstitueret. Det er et meget stærkt hold, og jeg har fuld tillid til, at de vil støtte og rådgive Danish Fashion Institute og Copenhagen Fashion Week til både at præstere godt, men endnu vigtigere sætte den helt rigtige barre og de høje visioner for den danske modebranche.”

Danish Fashion Institute (DAFI) er en netværksorganisation etableret af den danske modebranche i 2005. Formålet med DAFI er at facilitere et omfattende netværk, som skal udvikle, fremme, markedsføre og drive dansk mode fremad, således at dansk mode styrkes på den internationale scene. For jo stærkere dansk mode står i udlandet og jo mere international opmærksomhed vores branche vinder, des bedre sikrer vi også udviklingen af en stærkere og mere konkurrencedygtig modebranche.