Mark, Lindberg & Partners A/S

Danmarks bedste netværk oppe igen

Pressemeddelelse   •   Okt 19, 2010 20:54 CEST

3’s netværk, der dagen igennem har været ramt af nedbrud, fungerer igen normalt.

Netværksproblemerne, der dagen igennem har betydet, at flere af 3’s kunder i Danmark ikke har kunnet bruge deres telefon, er løst. Det betyder, at kunderne nu igen har fri og ubesværet adgang til Danmarks bedste netværk.

Problemets omfang har betydet, at kunder over hele landet i mere eller mindre omfang er blevet påvirket i tidsrummet fra kl. ca. 03.40-17.58.

”Vores kunder skal kunne have tillid til, at vores netværk fungerer og, at de kan bruge deres telefon normalt. Derfor er det selvfølgelig totalt uacceptabelt, at vi oplever et nedbrud som denne. Vi er i gang med at analysere på, hvad der var årsagen til driftsproblemet og gøre vores yderste for, at sådan en fejl aldrig opstår igen,” siger Jörgen Askeroth, teknisk direktør i 3 Scandinavia.

Nu fungerer 3’s netværk normalt igen. Det kan dog være nødvendigt at genstarte telefonen.

”Vi vil gerne endnu gang dybt beklage, at vores kunder i dag ikke har oplevet den gode dækning hos 3, som de er vant til. Vi har selv haft frustrationerne tæt inde på kroppen, da problemerne også har berørt os. Heldigvis er det første gang i de syv år, 3 har været på det danske marked, at vi har oplevet et netværksproblem af denne størrelse,” siger Knud Løkke Rasmussen, kommunikationschef i 3 Danmark.

Problemerne opstod i forbindelse med en simpel softwareopdatering i selskabets core netværk i nat. 3 i Danmark afventer en teknisk redegørelse fra hovedkontoret i Stockholm, der er ansvarlig for drift og support af det danske netværk.