Antropologisk

Danmarkspremiere på dokumentarfilmen ”More than Brothers” i Aarhus.

Pressemeddelelse   •   Nov 05, 2013 22:48 CET

Tirsdag d. 12. november klokken 19:30 åbner Antropologisk dørene for danmarkspremieren på dokumentarfilmen More than Brothers, der vises i mødelokale 2 i Studenterhus Aarhus.

Emil Morell - kandidat i visuel antropologi fra Goldsmiths, London University - står bag dokumentarfilmen, der fokuserer på en afrikansk families kamp for økonomisk succes og en ung drengs personlige kamp med spirende overvægt, ensomhed og afsavn.

Aftenen starter med et oplæg fra Emil Morell om hans arbejde som dokumentarist og antropolog i Kenya. Emil arbejder blandt andet for Novo Nordisk, hvor han udvikler undervisningsfilm om diabetes blandt den fattige arbejderklasse i Kenya, som han også vil give et indblik i. Efter Emils oplæg viser vi More than Brothers, efterfulgt af spørgetid til publikum.

Billetter til arrangementet kan købes via Antropologisk’s hjemmeside:

Antropologisk er et lokalt konsulentfirma og fagligt netværk v.

antropologerne Mark Buskbjerg & Andreas Kambskard.

Vi arrangerer Antropologisk Aften med det formål at skabe kendskab til det arbejder antropologer udfører hver dag i hele verden.