Inface Company A/S

Dansk glasögondesign en vårsuccé

Pressemeddelelse   •   Mar 30, 2006 12:14 CEST

Handgjorda solglasögon från Danska designföretaget Inface® har blivit vårens försäljningssuccé ute i Europa. En ny spännande kollektion skapad av några av världens ledande glasögondesigners har gjort Inface Company till en internationell framgång. Den nya vårkollektionen med handgjorda solglasögon finns snart även i glasögonbutiker i Sverige. De flesta svenskar är ännu inte bekanta med glasögonmärket Inface®. Detta kommer sannolikt att ändras inom kort när det internationellt välkända danska designhuset Inface Company lanserar sin nya vårkollektion i Sverige. Inface® linje med handgjorda solglasögon för stilmedvetna män och kvinnor kommer att säljas hos ledande svenska optiker. Glasögonens kvalitet och stilkänsla kan jämföras med internationellt ledande designermärken – men till ett betydligt lägre pris. Samtidigt är Inface® kollektionen så bred att den erbjuder något för nästan alla smaker. Solglasögonen finns i 24 modeller och varje modell finns i tre aktuella färger. De är tillverkade i acetat och metall, samt handgjorda i fina italienska material. – Våra produkter är designade av världens ledande glasögondesigners från bland annat Italien, Frankrike, Spanien och Danmark. Kollektionen byts ut varje år så köparna erbjuds kontinuerligt helt nya modeller i aktuella färger. Våra kunder kan alltid vara säkra på att våra glasögon är av senaste design, säger Hans Laursen, chefsdesigner och vd för Inface Company. I de flesta av Inface® modeller kan kunderna få sina egna linsrecept monterade. Linserna ger 100 procents skydd mot farlig UV-strålning och är – liksom bågarna – tillverkade av material av högsta kvalitet. Solglasögonen kommer i vackert designade etuier. Designade glasögon för alla Inface Companys designkoncept som lanserades för 15 år sedan är visionärt och den bidragande faktorn till företagets framgångar. Visionen är enkel: Alla ska ha råd med kvalitetssolglasögon. Och produktsortimentet ska vara så brett att det ska finnas passande glasögon för alla – vuxna som barn. – Vi designar och producerar exklusiva glasögon och solglasögon som konkurrerar med världsledande varumärken. Men vi säljer dem till mycket förmånliga priser. Detta betyder att vinsten på varje båge är liten, men volymerna är höga. Vår kollektion är perfekt för kunder som vill ha hög kvalitet till ett bra pris. Det är bakgrunden till vår framgång, säger Hans Laursen. För ytterligare information kontakta: Hans Laursen, VD, Inface Company a/s Mobile phone: + 45 28 11 67 11 E-mail: hans@inface.com Carin Balfe Arbman, Coast Communications, Stockholm Mobile phine: + 46 70 633 35 08 E-mail: carin.balfe-arbman@coast.se Bilder Bilderna kan användas fritt. För prover till fotografering, exemplar till utlottningar, etc. kontakta Carin Balfe Arbman. Bildtext: Inface Companys designprodukter matchar kvaliteten på världens mest exklusiva varumärken – men till ett mycket förmånligt pris. Bilderna visar Inface® solglasögon från Inface Companys nya vårkollektion. Pris: Ca SEK 800 med fodral Produktnummer Solglasögon, framifrån: if 9573 – 939 Solglasögon, från sidan: if 9578 – 954 Det finns fler bilder att ladda ner från Newsdesk. Om Inface Company Inface Company designar och producerar högkvalitativa glasögon och solglasögon under eget varumärke. Sedan grundaren och designern Hans Laursen 1987 fick idén att designa och producera danska kvalitetsglasögon till förmånliga priser har företaget expanderat starkt och säljer idag glasögon i 30 länder världen över. Inface Companys produktlinje är bred och kollektionerna uppdateras konstant av toppdesigners. Företaget använder enbart material av högsta kvalitet och glasögonen produceras under miljövänliga förhållanden. Inface® kollektionen täcker mer än 80 procent av optikernas behov av designer glasögon till konkurrenskraftiga priser. www.inface.dk