Unibet Danmark

Dansk outsider i Oscar-kapløbet

Pressemeddelelse   •   Feb 02, 2010 20:46 CET

Lone Scherfig’s ”An Education” blev sammen med ni andre, tirsdag nomineret til en Oscar for Bedste Film.

”Det er naturligvis imponerende, at en danske IGEN er nomineret til verdens mest berømte filmpris,” siger pressechef Per Marxen fra Unibet. ”Men det er et barsk selskab som filmen er havnet i: Den allestedsnærværende Avatar ligner på forhånd en film, der vil være i stand til at rydde bordet, men om den lever op til favoritværdigheden, er en anden sag.”

Erfaringsmæssigt kan oddsene rykke sig meget i løbet af februar måned, og selvom det er sjældent at bookmakerne tager fejl, er det før sket, at en outsider har snydt eksperterne.

”I forbindelse med den nyligt afholdt Golden Globe-pris så Up in the Air – der også er blandt favoritterne til en Oscar – længe ud til at blive det indlysende valg. Lige indtil Avatar slog den til sidst. Om Avatar så kan holde sit momentum frem til Oscar-festen de. 3.marts, bliver spændende at se. I hvert fald kan kundernes vurdering jo aflæses af oddsene – og med sin placering midt i feltet, er An Education i hvert fald et godt outsider-spil.”

Oscar 2010 - Bedste film
Avatar - 1,72
The Hurt Locker - 2,25
Up In The Air - 6,50
Inglourious Basterds - 15,00
An Education - 20,00
District 9 - 25,00
Precious - 25,00
The Blind Side - 35,00
A Serious Man - 40,00
Up - 50,00

Se den komplette liste over odds på Oscar.

Om Unibet
Unibet blev grundlagt i 1997, og er noteret på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. I dag er Unibet en af de største privatejede spillevirksomheder i Europa, og www.unibet.com findes på 20 sprog. Unibet har flere end 3.1 millioner kunder i mere end 100 lande. Unibet er medlem af EGBA, European Gaming & Betting Association og certificeret af G4, Global Gaming Guidance Group.