Danske Erhvervsskoler

Danske Erhvervsskoler har i dag kåret Årets Læreplads 2010. Vinderen blev Solar A/S fra Vejen - indstillet af elev Hans Christian Nielsen.

Pressemeddelelse   •   Nov 24, 2010 13:12 CET

I valget af Solar som Årets Læreplads 2010 har dommerkomiteen især lagt vægt på Hans Christians enorme glæde ved sin læreplads. Eleverne bliver behandlet med respekt og der lyttes med stor interesse til deres forslag om forbedringer og nytænkning. Tilmed er eleverne i øjeblikket lovet arbejde efter endt elevtid. Solar har et rigtigt godt arbejdsmiljø og eleverne har mulighed for at deltage i en række faglige kurser samt anden efteruddannelse, ligesom der er mulighed for udlandsophold hos et af søsterselskaberne. Hans Christian har endvidere været i praktik hos nogle af virksomhedens kunder for at opleve hvordan de arbejder i hverdagen.

Afdelingschef i Undervisningsministeriet uddelte prisen til en glad og stolt virksomhed.

Årets læreplads blev fundet blandt disse tre finalister:
Solar Vejen, nomineret af Vejen Handelsskole og elev Hans Christian Nielsen.
Havndrup Maskinværksted, nomineret af Svendborg Erhvervsskole og lærling Nicolaj Bjernemose.
Byllemos Automobiler, nomineret af EUC Syd og lærling Johannes Nymann Hansen.

Lærlinge og elever fra hele landet har i løbet af efteråret indstillet og argumenteret for, at lige netop deres praktikvirksomhed skal kåres til Årets Læreplads. Landets erhvervsskoler kårede hver især en række lokale vindere.

www.danskeerhvervsskoler.dk

Kontakt: Mads Klostergaard Pedersen, mkp@danskeerhvervsskoler.dk, 70110170