Dyrup

Danske husejere vil male mere grønt

Pressemeddelelse   •   Jun 30, 2013 13:31 CEST

Sidste år lancerede GORI træbeskyttelsen GORI Nature, som har gjort det nemmere for danskerne at skåne miljøet, når træværket skal vedligeholdes. En ny undersøgelse viser, at miljøvenlig træbeskyttelse vinder indpas hos danskerne.

Med forårets komme og sommeren lige rundt om hjørnet skal mange danskere nu i gang med at opfriske træværket med en omgang træbeskyttelse. Og i år er der større sandsynlighed for, at der males ”grønt”. En ny undersøgelse, foretaget af Idé Nyt, viser nemlig, at de danske husejere mener, at det er vigtigt, at træbeskyttelsen er miljømærket og indeholder naturlige ingredienser - men det må ikke være på bekostning af holdbarheden.

- Danskerne tænker nu også grønt, når der skal træbeskyttes. Det skyldes formentlig, at forbrugerne er blevet mere opmærksomme på, at de ikke behøver at gå på kompromis, bare fordi produktet er miljømærket og indeholder naturlige råstoffer i stedet for de kemikalier, der ellers findes i traditionel træbeskyttelse, siger Lene Velschow, Brand Manager for GORI

GORI Nature er udviklet på baggrund af grøn teknologi, og med anvendelsen af naturens egne olier frem for traditionelle olier, opnår GORI Nature unikke egenskaber. Fx er produktet selvrensende, har en særdeles god UV-beskyttelse, en holdbarhed på op til 8 år og værktøj kan rengøres i vand. GORI Nature er desuden mærket med både EU’s miljømærke ECO Blomsten og det nordiske miljømærke Svanen.

Tilfredshedsgaranti

Hos GORI har man også oplevet, at forbrugerne har taget godt imod den miljømærkede træbeskyttelse. Tal fra GORI’s egne undersøgelser viser, at størstedelen af de husejere, som har planer om at træbeskytte, overvejer det grønne alternativ GORI Nature. For at give forbrugerne yderligere tryghed i forhold til produktets høje kvalitet og gode arbejdsegenskaber, introducerer GORI nu en tilfredshedsgaranti.

- Vi vil garantere forbrugerne et vellykket resultat med GORI Nature, der er miljømærket, og dermed underlagt særligt høje krav til kvaliteten og produktets egenskaber. Med tilfredshedsgarantien kan vores kunder ombytte produktet til et andet GORI-produkt, hvis de ikke er 100 procent tilfredse med det resultat, de opnår med GORI Nature, siger Lene Velschow.

Læs i nærmere detaljer om tilfredshedsgarantien på gori.dk.

GORI Nature 4 liter, vejledende udsalgspris kr. 599.

For yderligere information kontakt:
Lene Velschow, Brand Manager for GORI, +45 25 42 12 87

Stærke mærkevarer og et bredt sortiment af kvalitetsprodukter inden for maling og træbeskyttelse er Dyrup's primære forretningsområde i Danmark. Dyrup producerer og markedsfører produkter, som afsættes via to primære afsætningskanaler. Gør-det-selv markedet som primært er byggemarkeder og farvehandlere samt det professionelle marked, der består af grossister og malere. Dyrup er især kendt for varemærkerne; Dyrup, GORI, Bondex og Hygæa.

Dyrup har stor fokus på salg af produkter, der komplementerer hinanden således, at der kan tilbydes komplette løsninger til kunde og slutbruger. Størstedelen af omsætningen er egen produktion på Dyrups fabrik i Danmark. En mindre del af omsætningen udgøres af tilkøbte varer, hvilket primært drejer sig om specialprodukter.

Dyrup er en del af PPG Industries, som er verdens næststørste malingsudbyder med mere end 44.000 medarbejdere.