Finnair

Danskerne er vilde med Finnairs nye ruter

Pressemeddelelse   •   Jun 13, 2013 13:57 CEST

Fredag og lørdag åbner Finnair for to helt nye ruter til Xian i Kina og Hanoi i Vietnam. Og det går bedre end forventet med efterspørgslen til de to nye skud på Finnairs asiatiske satsning, der nu er oppe på 13 destinationer.

”Det er gået over forventning med salget af flyrejser til Xian og Hanoi. Danskerne har især taget godt i mod den nye rute til Hanoi, hvor vi er det eneste vesteuropæiske flyselskab,” siger Finnairs landechef i Danmark, Robert Gustavsson.Hanoi er Vietnams hovedstad med mere end syv millioner indbyggere og et populært ferierejsemål for danskerne. Xian i Kina er stadig helt nyt på landkortet for danskerne, men mange danskere har allerede taget ruten til sig, og så er det populært blandt kineserne at flyve til Europa med Finnair via Helsinki.Finnairs premierefly til Xian har afgang fredag 14. juni, mens den første flyvning til Hanoi er dagen efter, 15. juni. Flyvetid fra København til Hanoi er 12 timer og 40 minutter.Finnair flyver til og med 27. oktober til Hanoi. Gå ikke glip af Finnairs specialtilbud til Hanoi.

Finnair topper verdensranglisten
Finnair topper lige nu verdensranglisten som det mest pålidelige internationale flyselskab i verden i forhold til afgange og landinger til tiden. Det viser den seneste statistik fra FlightStats, hvor Finnair i april og maj lå nummer et på listen over punktlige flyselskaber. I maj fløj 93,83 procent af Finnairs fly til tiden. I april var det 91,14 procent.”Vi er meget stolte af denne præstation, som virkelig kræver en dedikeret indsats fra vores ansatte og vores partnere,” siger Finnairs chef i Danmark, Robert Gustavsson.For hele 2012 var Finnair i Top Fem i kategorierne ’Lowest Global Cancellations’ og ’Europe Major Airlines’ ved den årlige kåring hos FlightStats.

Klar til at prøveflyve den første Airbus A350
Nu er Airbus klar til at prøveflyve det nye superfly Airbus A350XWB. Selskabet har allerede udpeget seks nøje udvalgte testpiloter, der skal gennemføre den historiske flyvning. Finnair bliver først i Europa med det nye fly, som er fremstillet af 53 procent kompositmaterialer. Det gør flyet lettere og dermed ekstremt brændstofbesparende og klimavenligt. Jeg vil gerne vide mere om Airbus A350!

Finnair i solid asiatisk vækst
725.700 passagerer har i årets første fem måneder valgt at flyve den hurtigste vej fra Skandinavien via Helsinki til Asien. Dermed fortsætter Finnairs solide vækst i Asien med en stigning på 5,9 procent i forhold til samme periode i 2012. I maj måned steg efterspørgslen med 5,6 procent. 129.000 rejste i maj måned med Finnair til Beijing, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi eller Singapore.Fortsætter den positive udvikling i antallet af rejsende til Asien, indikerer det 1,7 mio. passagerer til Asien i løbet af 2013.

Ny pop up-butik i Helsinki Lufthavn
Pop up-butikker er blevet den nye trend. De dukker op, hvor man mindst venter det. Nu har Helsinki Lufthavn fået besøg af Kauniste, som er placeret mellem gate 32 og 40, og som tilbyder produkter fra unge talentfulde skandinaviske grafiske formgivere og håndværkere. Her findes alt fra tasker og pudebetræk til viskestykker og forklæder. Jeg vil gerne vide mere om Kauniste!

Gå ikke glip af Finnairs flotte pristilbud
Netop nu har Finnair billige billetter till bl.a. Beijing, Bangkok, Nagoya, Osaka, Chongqing, Hanoi, Hongkong, Singapore, New York, Shanghai og Seoul med afrejse fra København.
Finnair flyver til Asien 320 gange om måneden!
Beijing, Shanghai, Chongqing, Hongkong, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Singapore.(Hanoi og Xi´an 14. juni)