Bownty

Danskerne flygter fra vejret og tager på ferie til udlandet

Pressemeddelelse   •   Jul 18, 2012 08:55 CEST

I år er det blevet langt mere populært at købe deals på udenlandsrejser, end det er at købe deals på ferier i Danmark. Det kan skyldes, at danskerne hellere vil væk fra det dårlige danske sommervejr og af sted mod varmere himmelstrøg, hvor der er større garanti for godt vejr.

7 gange større interesse for ferier i udlandet

Salget af rejse-deals til udlandet er steget voldsomt over sommeren, mens salget af deals på ferieophold i Danmark hænger bagefter. Ifølge Steffen W. Frølund, der er direktør for deal-virksomheden Bownty, er brugernes interesse for udenlandsrejser ca. 7 gange større end deres interesse for ferier i Danmark, hvis man vurderer det ud fra hvor mange brugere, der klikker sig ind på de enkelte deals.

Væk fra regn og kulde

Noget tyder altså på, at danskerne i højere grad benytter rejse-deals som en måde at slippe væk fra det danske sommervejr på, end de benytter dem til at blive i Danmark og holde ferie. ”Mange af de rejse-deals, der udbydes, er deals der kan købes i sidste øjeblik, før du skal på ferie. Derfor er de oplagte at benytte til at flygte fra det dårlige vejr, hvis man oprindeligt havde planlagt at blive i Danmark”, mener Frølund.

Børnefamilier bliver i Danmark

”Selvom salget af deals på ferier i Danmark er blevet højt overgået af salget af udenlandsferier, er salget af danske ferier stadig større end det er resten af året”, udtaler Frølund, ”Det skyldes, at disse måneder trods alt er den varmeste tid på året og at det er nu, folk afholder ferie”.

Det spændende bliver nu at se, om vejret når at ændre sig, og det i så fald kan medføre et opsving i salget af deals på danske ferier. ”Vi forventer en stigning i salget af deals på danske ferier, hvis vejret skulle vende”, lyder det fra Frølund. Denne forventning skyldes ifølge ham, at mange børnefamilier har svært ved at få råd til udenlandsrejser og derfor vælger at tage på bilferie i Danmark i stedet. Da der er mange deals på familieophold, familiemiddage og andre ferieoplevelser i Danmark, forventer Bownty derfor, at der vil komme skub i disse deals senere på sommeren, hvis vejret bliver bedre.

Bownty samler alle markedets deals på én hjemmeside og inddeler dem i kategorier, hvilket gør det nemmere for dig at finde lige netop de deals, du er interesseret i. Det betyder også, at du ikke behøver at modtage tilbudsmails fra mange forskellige deal-udbydere, men kan nøjes med at modtage Bowntys daglige tilbudsmail, der samler markedets forskellige tilbud i én mail.  På den måde gør Bownty det for deal-markedet, som Momondo har gjort for rejsemarkedet ved at samle tilbud og gøre dem sammenlignelige.