Dagrofa

Danskerne hamstrer rabat på familieoplevelser

Pressemeddelelse   •   Maj 30, 2016 13:23 CEST

9,4 millioner rabatkuponer til populære danske forlystelser. Så mange gange har kunderne i Dagrofa takket ja til tilbuddet om, at kombinere dagligvareindkøb med rabat på billetten til f.eks. Nordisk Films Biografer, Fårup Sommerland og Den Blå Planet.

Siden marts, hvor Dagrofa gik i luften med en ny måde at tænke samlemærker på herhjemme, har forbrugerne nærmest revet rabatkuponer til familievenlige oplevelser til sig, når de køber ind i MENY, KIWI, SPAR og Min Købmand.

På kun to måneder har ’’Sjov på tur-kampagnen’’ sendt over 9,4 millioner rabatkuponer til forlystelsesparker og biografer med danskerne hjem. Og for at følge med interessen for at spare på indgangen til f.eks. Nordisk Film Biografer eller Den Blå Planet har Dagrofa måttet trykke ekstra tre millioner rabatkuponer.

”Eventyret venter den, som forstår at gribe det, sagde Knud Rasmussen engang. Og måler vi danskernes eventyrlyst på opbakningen til vores nye, familievenlige initiativ, så er de i den grad med på at gribe fat i sjove og gode oplevelser”, siger Christian Higraff, marketing- og onlinedirektør i Dagrofas købmandshus.

”Vores satsning på en ny måde at tænke samlekampagne på, har ramt fuldstændig plet og overgår selv vores mest optimistiske forventninger. Det tror jeg kan hænge sammen med, at vi kombinerer dagligvareindkøb med sjove oplevelser, der samler generationer og giver travle familier et pusterum i en hektisk hverdag at se frem til”, tilføjer han.

’’Sjov på tur-kampagnen’’ fortsætter til den 10. juni. Her får alle, som handler for min. 100 kr. i MENY, KIWI, SPAR eller Min Købmand en rabatkupon på 25 kroner til en lang række forlystelser. Det gælder bl.a. Bakken, Nordisk Film biografer, Den Blå Planet, Fårup Sommerland, Kattegatcentret, Tivoli Friheden, Randers Regnskov, Odense Zoo og BonBon-Land.

Rabatten varierer for de forskellige forlystelser, og man kan få op til 60 procent rabat pr. forlystelse. Selvom kampagnen slutter den 10. juni 2016, kan rabatkuponerne indløses hele 2016, eller så længe forlystelserne har åbent.

Yderligere information fås hos Christian Higraff, marketing- og onlinedirektør, Dagrofas købmandshus, tlf.41993343

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.200 ansatte. Koncernen består i dag af profilhusene MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt FoodService Danmark og Dagrofa Logistik.