TUI Denmark

Danskerne har fået Ipads i julegave: Fordobling af søgninger og køb af rejser på tablets siden juleaften

Pressemeddelelse   •   Jan 20, 2014 17:23 CET

At dømme ud fra den måde danskerne køber og søger på rejser på nettet lige nu, har der ligget rigtig mange Ipads og andre tablets under juletræerne denne jul. Star Tour har oplevet en fordobling af søgninger og rejsekøb foretaget via tablets siden juleaften. Og trods en lidt senere start end normalt, er salget af sommerrejser nu i fuld gang med 10 procent stigning i forhold til samme uge sidste år.

- De små, fikse tablets er blevet alle mands-eje, og de, der ikke havde en allerede, har fået en i julegave. Det er en hurtig og bekvem måde at bruge internettet på, både som inspiration og til køb af rejser. Star Tour lancerede heldigvis en mobiltilpasset udgave af vores hjemmeside i 2013, og det giver pote nu, fortæller salgsdirektør i Star Tour, Stig Elling.

Der er flest, der søger på og køber sommerrejser til de store, klassiske feriemål, og fordelingen er 60 procent børnefamilier og 40 procent voksne par. Flest går efter rejser i maj pga. store rabatter og i skolernes sommerferie.

Top 5 over de bedst sælgende feriemål sommer 2014 baseret på salget pt:

1. Vestekreta, 2. Mallorca, 3. Alanya, 4. Rhodos, 5. Dalaman.

Fotos kan downloades her:

For flere informationer, kontakt venligst: Stig Elling, salgsdirektør, Star Tour. Tlf.: 20 90 24 13

Star Tour A/S er Danmarks største charterrejsearrangør med en markedsandel i 2012 på 28 %. Star Tour er en del af TUI Nordic. TUI Nordic tilbyder charterrejser fra Danmark, Sverige, Norge, og Finland. Hovedarrangøren er Star Tour/Fritidsresor/Finnmatkat, Nordens største rejsearrangør. TUI Nordic indgår i Europas ledende rejsekoncern indenfor ferierejser, TUI Travel PLC med ca.30 millioner kunder årligt.

Følg os på Facebook, YouTube og Instagram