Rejsefeber

Danskerne læser bøger på ferien - En undersøgelse af danskernes læsevaner

Pressemeddelelse   •   Dec 06, 2011 10:28 CET

Danskerne læser bøger, når de er på ferie, og det skal helst være krimier eller spændingsromaner. Det viser en Zapera undersøgelse, hvor godt tusind danskere er blevet spurgt om, hvad de laver på ferien.  Undersøgelsen, der er udført for Rejsebureauet – Rejsefeber.dk, afslører at ¾ af alle danskere læser 1 – 3 bøger, når de er ude og rejse. Derudover svarer deltagerne på spørgsmål på om hvor, og hvad de typisk læser.

Resultaterne viste, at de fleste danskere læser 1-3 bøger på en to ugers ferie, kun 4 % svarer at de aldrig læser bøger. Adspurgt om hvad de læser, var genrerne spænding, krimi og gys med 72 procent den absolutte topscorer efterfulgt af aviser/magasiner (55 %) og guidebøger (41 %). Kun 3 % peger på erotisk litteratur som deres foretrukne genre.

Danskerne vil helst læse bøger, aviser eller magasiner i hjemmet (85 procent) og dernæst ved poolen eller havet når de er på ferie (51 procent).

22 procent siger, at de aldrig læser bøger, aviser eller magasiner.
Svarene var fordelt på følgende måde:

Hvor mange bøger vil du i gennemsnit læse, når du er på ferie i to uger?

Hvad plejer du at læse af nedenstående muligheder, om nogen, når du er på ferie?

På hvilke af følgende steder, om nogen, læser du (f.eks. bøger, aviser, magasiner osv.)?

Undersøgelsen er udført juli 2011 af Zapera for rejsebureauet Rejsefeber. Undersøgelsen er baseret på svar 1.018 respondenter.

For mere presseinformation kontakt venligst:

Ole Rasmussen, Operate: 38 16 80 90

For mere information om Rejsefeber kontakt venligst:
Petra Nerde, Marketingsdirektør, Travelocity Nordic AB
E-mail: petra.nerde@travelocitynordic.com

Om Rejsefeber
Rejsefeber.dk er rejsebureauet på internettet, hvor du nemt og hurtigt 24 timer i døgnet året rundt kan få den bedste dagspris på din flybillet, pakkerejser til Europas storbyer, masser af gratis insidertips og inspiration - og lidt mere.