Holiday Autos Nordic

Danskerne lejer mere bil

Pressemeddelelse   •   Mar 05, 2012 14:57 CET

Trods en turbulent omverden og usikker økonomi forøgede holiday autos, verdens største formidler af lejebiler, sidste år sit salg på det danske marked med 33 procent.

– En medvirkende årsag kan være at endnu flere danskere søger efter unikke steder og oplevelser på deres ferie og så er lejebilen vigtig, siger Annette Frederiksen, country manager for holiday autos i Danmark.

– Desuden er vi et stort globalt selskab som har kunnet presse lejebilspriserne på forskellige destinationer og vi har også fået hjælp af en stærk valuta som har gjort det billigere at leje bil i eurolandene.

Selskabet har også satset bevidst på at øge tydeligheden og forenkle lejebilsprocessen, dels gennem klare aftaler og totalpriser og dels gennem forenklede bookingprocesser. Hjemmesiden har fået særligt fokus med avancerede brugertests som har resulteret i forbedrede bookingrutiner.

– Internettet er vores mest populære kontaktkanal og det har været vigtigt for os at sikre at alle uanset computervaner hurtigt og nemt skal kunne gennemføre en booking og få det hele rigtigt, siger Annette Frederiksen

Holiday autos fejrede i det forgangne år 20 års jubilæum i Norden. En række kampagneaktiviteter blev gennemført og selskabet præsenterede information om hvordan lejebilspriser har forandret sig siden starten i 1991.

– Det føltes enormt godt at kunne vise at det faktisk er blevet billigere at leje bil i 2011 sammenlignet med da vi startede i 1991, siger Annette Frederiksen.

– Jubilæumsåret blev også fejret med at vi blev udnævnt til bedste biludlejer i Danmark, hvilket føltes som en enorm stor ære.

Selskabet ser nu optimistisk frem mod 2012 og er allerede påbegyndt satsninger for at tydeliggøre selskabets konkurrencefordele som for eksempel kundeservice på samtlige nordiske sprog og totalpriser i forbindelse med booking.

– Nu vil vi få endnu flere danskere til at se fordelene ved at leje bil på ferien og vi ser frem til et mindst lige så fremgangsrigt 2012, siger Annette Frederiksen.

! Please note that this is a revised version of the press release, first published on the 14th of february, 2012.

holiday autos

holiday autos er verdens største formidler af udlejningsbiler med biler på mere end 5000 destinationer rundt om i verden. I Norden findes holiday autos i Sverige, Norge, Danmark og Finland. holiday autos er et datterselskab af holiday autos international som ejes af Sabre Holdings, et af verdens største rejseselskaber. www.holidayautos.dk