Kongepyton ApS

Danskerne tør ikke tale om lidelser – og får dem ikke kureret

Pressemeddelelse   •   Maj 26, 2014 08:24 CEST

Og det er en skam – for mange af tingene kan man faktisk gøre meget for at løse i dag. Det fortæller Karsten Birkelund, der står i spidsen for webshoppen Helsebixen.dk:

”Vi har produkter, der er anerkendt for at afhjælpe hårtab i en for tidlig alder. Bliver folk først gjort opmærksom på muligheden er der mange, der tager den og bliver glade for den. Men for de flestes vedkommende handler det om, at de simpelthen bare ikke ved, at sådan noget som hårtab faktisk kan behandles uden dyre operationer”.

Mange tabuer

Et andet tabu for mange danskere er gæld.

Nyeste nummer af Samvirke, udgivet af Coop, sætter fokus på, hvordan danskerne ender i lånespiraler og håbløs gæld fordi det er pinligt at tale om gæld. Når de ikke taler om deres gæld, får de heller ikke gjort noget ved den.

Noget så simpelt som et kviklån på internettet, eller finansiering af købet af mobiltelefonen eller fjernsynet, kan kickstarte denne gældsspiral. Det er især de unge danskere der bliver hårdt ramt af dette.

Men også Sverige er ramt

Vi danskere er dog ikke alene om at have tabuer. I Sverige er økonomi ikke på samme måde et tabu som det er i Danmark – det er til gengæld integration og indvandring. I Sverige er det svært blot at have en holdning til indvandring og integration, uanset hvilken retning den drejer i, uden at blive stemplet som lukket og endog racistisk.

Det har givet en debatkultur, hvor svenskerne slet og ret ikke tager stilling til de problemer, der opstår. Uanset, de har en holdning.

Om Sverige har de samme problemer som danskerne med ”pinlige” lidelser ved Karsten Birkelund ikke. Så meget sælger Helsebixen.dk ikke til Sverige.

”Men alt andet ville da overraske mig” afslutter han.

Kongepyton ApS arbejder med online marketing og PR.