GratisRygestop

​Danskerne utilfredse med lovgivning omkring e-cigaretter

Pressemeddelelse   •   Dec 29, 2015 17:37 CET

De færreste danskere er i tvivl om det farlige ved rygning.

Det skyldes talrige kampagner betalt af offentlige penge, der skal forhindre unge mennesker i at gå i gang med at ryge for derved at forlænge livet og spare det danske sundhedssystem for mange kvaler og patienter.

Man har gjort livet meget sværere for alle rygerne. For eksempel er det blevet ulovligt at ryge på rigtig mange offentlige steder og pladser, og det er også blevet ulovligt at ryge inde på spisesteder, caféer og alle mulige andre steder, men det er lige som om, at dette heller ikke rigtig påvirker rygerne.

Rygning er som bekendt meget vanedannende, og de allerfleste rygere ville i dag svare ja på spørgsmålet omkring, om de har lyst til at stoppe med det.

Alligevel er der en vis utilfredshed at spore især på Facebook med lovgivningen, som den er skruet sammen i dag. Det er nemlig ikke muligt at købe e-cigaretter fra danske forhandlere med mindre de har opnået en tilladelse til at sælge nikotinholdige produkter. En tilladelse, det i praksis er svært at opnå og som danske butikker derfor har.

Derfor bliver danskerne - såfremt, de ikke stopper med at ryge - tvunget til at købe deres e-cigaretter og e-væske i udlandet, herunder især vores nabolande Tyskland og Sverige.

Det er køb, der kunne have gavnet en dansk virksomhed og derved det danske samfund.

GratisRygestop.dk tilbyder et skræddersyet rygestopsprogram til alle, der gerne vil blive cigaretterne kvit.