Skyscanner

Danskerne: Vi er de sjoveste!

Pressemeddelelse   •   Aug 28, 2012 09:05 CEST

Tidligere på sommeren viste en undersøgelse, at danskerne synes, at briterne er det sjoveste folkefærd i Europa. En ny undersøgelse bekræfter, at briterne er sjove, men kan vi stemme på os selv, er der ingen tvivl. Danskerne er klart det sjoveste folkefærd i Europa.

Glem alt om jantelov og ydmyghed. Hvis vi selv skal sige det, er vi nemlig Europas sjoveste folkefærd. Langt sjovere end de ellers morsomme briter. Det viser resultatet af en afstemning, som den britiske rejsesøgemaskine Skyscanner har foretaget blandt 1076 danskere.

Skyscanner har slet og ret spurgt, hvem der har den bedste humor i Europa. Danmark er en klar vinder med 64 procent af stemmerne, mens briterne får 29 procent. De øvrige nationer når ikke de to topscorer til ankelsokkerne.

Top 5 – De sjoveste folkefærd i Europa:
1. Danskere
2. Briter
3. Nordmænd
4. Tyskere
5. Svenskere

Selvom danskerne synes de selv er ’mega-sjove’, dyrker man også andre steder på kloden humoren i stor stil. Faktisk er der masser af comedy-festivaler, hvor det ganske enkelt handler om at have det rigtigt sjovt.

Fem rejser for Comedy-elskende danskere:

1. Helsinki Comedy Festival, 5-9. september 2012
Finsk humor? Finnerne har mere at byde på end saunajokes og myggevitser
Flypriser fra 836kr fra Kastrup

2. San Francisco Fringe Festival, 5-16. september 2012
Der er masser at grine af i de i alt 41 forskellige shows
Flypriser fra 4.645kr fra Kastrup

3. Absolut Fringe, Dublin, 8-23. september 2012
International topunderholdning i de i alt 525 events fordelt på 40 scener og 16 dage
Flypriser fra 1.450kr fra Kastrup

4. Reading Comedy Festival, 3. oktober til 4. November 2012
Har du jokes i ærmet og masser af mod, kan du selv prøve kræfter med humor-faget på denne månedlange festival.
Flypriser fra 1.090kr fra Kastrup

5. Just for Laughs, Sydney, 18-22. oktober 2012
Rendyrket international comedy festival med latter-garanti
Flypriser fra 6889kr fra Kastrup

Om Skyscanner

Skyscanner.dk er en ledende online rejsesøgemaskine for billige flyrejser, som leverer øjeblikkelige sammenligninger af millioner af fly fra mere end 1000 flyselskaber, fra fly til Nice til fly til Thailand. Søgemaskinen tilbyder desuden billeje og hoteller.

Skyscanner blev grundlagt i 2003 af tre IT professionelle, Gareth Williams, Barry Smith og Bonamy Grimes, og har hovedkontor i Edinburgh samt et andet kontor i Singapore. Sitet er tilgængeligt i 29 sprog og findes som mobil site og som en app til Android, iPhone, iPad og Windows Mobile, som er downloadet mere end seks millioner gange til dato. Efter tre år med en gennemsnitlig vækst på 94 % blev Skyscanner placeret i top 20 i Sunday Times Microsoft Tech Track 100 (2011).

Virksomheden fokuserer på hurtig ekspansion i eksisterende og nye markeder med det mål at blive nummer et i verden.

Følg Skyscanner på Twitter og Facebook.

PR-kontakt:

Morten Laasholdt, morten@help-pr.dk, 31 17 71 17

www.skyscanner.dk

Billedet tjener kun som illustrativt formål