Skyscanner

Der er kærlighed i luften

Pressemeddelelse   •   Feb 15, 2011 13:50 CET

DANMARK, København - Flyselskaberne har længe brugt vores trang til romantik når de skal sælge flyrejser. Fra starten var der noget glamourøst over stewardesserne og deres mandlige kolleger og nutidens sexede reklamekampagner fra selskaber som eksempelvis Virgin mere end antyder mulighederne i luften. Nu viser en undersøgelse fra flysøgningssiden Skyscanner, at vores ønske om at kombinere flyvning med romantik, trives som aldrig før.

Undersøgelsen blandt mere end 1000 rejsende afslører, at 45 % af de adspurgte er optaget af at flirte, når de er om bord på fly. En tredjedel af disse har oplevet, at flirten i luften førte til, at de senere mødtes med den pågældende medpassager, og en ottendedel at flirten endte med et reelt forhold.

Skyscanners Karin Noble, som er tidligere besætningsmedlem, kommenterer: "Flere og flere mennesker rejser nu med fly, så det er ikke nogen overraskelse, at flyvninger er blevet et populært sted at flirte. Man sidder tæt sammen med et fremmed menneske og det forhold, at man skal samme sted hen, betyder at man allerede har noget til fælles. Hertil kommer effekten af den afslappede feriestemning eventuelt kombineret med lidt alkohol. Så får man lettere mod til at flirte lidt eller gå endnu videre – især på de lange ruter, f.eks. fly til Thailand eller Australien."

Mere chokerende er det sikkert, at flirten for en lille minoritet fører til medlemskab af den berygtede Mile High Club, hvis medlemmer har haft sex i minimum 1.600 meters højde. Om det er pral eller bare ønsketænkning vides ikke, men en særskilt undersøgelse viser, at 20 % af de adspurgte påstår, at de er berettigede medlemmer af denne særlige sammenslutning, og halvdelen af disse, at de har gjort det med en fremmed, de mødte på flyvningen .

Medlemskab af Mile High Club synes virkelig at appellere bredt. 95 % af de adspurgte indrømmer, at de gerne ville være medlem af klubben!

Om Skyscanner.dk:

Skyscanner er en søgeside, som sammenligner flyrejser. Det betyder simpelthen, at vi søger hos hundredevis af flyselskaber og rejsebureauer for at finde de bedste priser til dig – over hele verden. Brug vores søgeredskaber til at finde de billigste dage at flyve på og de billigste destinationer at flyve til.

PR-kontakt:

Peter Birgens