Falk Lauritsen Rejser

Det drømmer vi om på årets største rejsedage

Pressemeddelelse   •   Jul 20, 2012 13:42 CEST

Antallet af rejsende i Københavns lufthavn har været rekordstort de seneste uger med op mod 90.000 passagerer på de travleste dage. Vi har været gennem terminalerne for at tage temperaturen på feriedanskerne, som vil have sol men også inspireres og have noget smukt at se på. Og så vil mange gerne være fri for mobiler og internet.

Man må zigzagge sig vej gennem trolleys, kufferter, og passagerer, der bøjer nakke op mod informationsskærmene eller som stiller sig op i de lange køer for at checke ind og læsse bagage af. Det danske julivejr har vist sig fra sin mest lunefulde side, men inden for i Københavns lufthavn er der dømt hektisk højsommer.

I alt haster ca. 6,5 millioner rejsende igennem lufthavnen i juni, juli og august, hvor op mod 90.000 forventningsfulde feriegæster på en enkelt rejsedag fylder terminalerne.

Vejret fylder en del
En række af dem har sat kurs mod Palma de Mallorca. Det gælder bl.a. Frits Fjordskov og hans kone Lissi fra Gørlev, der rejser til den populære spanske ferieø med Falk Lauritsen Rejser.
”Vi rejser all inclusive og forventer os et godt hotel med god service og god mad. Førhen har vi ofte rejst til Puerto Rico på Gran Canaria, men nu er det blevet tid til noget nyt”, fortæller parret, hvis bedste ferieminde er fra tropeøen Isla Margarita i det caribiske hav.
”Her fik man virkelig fornemmelsen af at være langt væk hjemmefra med spændende mad og en anderledes kultur”, forklarer Frits.

Vejret er det vigtigste når Frits og Lissi skal rejse - ellers vil de ikke flyve så langt for otte dage, fortæller de. Og drømmen om hvor de skal rejse hen næste gang, tager allerede form, mens de er af sted. Det at rejse stimulerer lysten til at rejse. Næste ferie er dog allerede på plads. Til september går turen til den spanske sydkyst.

Der skal være noget smukt at se på
Rikke og døtrene Rosa og Nina er også med flyveren til Mallorca. Det er første gang, de skal holde ferie her. ”Vi tager næsten altid i sommerhus, men ovenpå en våd start på skolesommerferien skulle der ske noget andet i år”, forklarer de.

Pigerne forventer masser af sol og varme, men det vigtigste er, at der er flot. At der er noget smukt at se på. Flotte bygninger, smuk natur, bjerge, planter og vand. Og så skal der være tid til både at slappe af og udforske øen med vandreture.

Akkurat som Frits og Lissi bruger pigerne også en del af ferien på at drømme om, hvor næste rejse skal gå hen.

Vi vil inspireres og inspirere andre
Steen som har også har indløst billet til Mallorca med sin kone og deres to venner har været på Mallorca flere gange, men denne gang er alligevel lidt anderledes.
Normalt besøger parret nogle venner, som har en lejlighed I Cala d’Or, men denne gang skal de bo med Falk Lauritsen på et all inclusive hotel.

“Vi forventer, at der er varmt og at der er stille og roligt. Det vigtigste ved at rejse er at det er behageligt og afslappende. Vi kan godt lide at rejse alle mulige steder hen, og når vi finder noget vi synes om, kan vi også godt lide at tage dertil igen og måske tage nogle venner med for at vise dem stedet. En vigtig del af rejsen er inspiration. Vi vil gerne inspireres, når vi rejser og vi vil også gerne inspirere andre, så også de kan få nogle gode ferieoplevelser”, fortæller Steen.

Ferie uden digitale medier
Steen og co., følger efter Rikke, Rosa og Nina samt Frits og Lissi op ad rulletrapperne og gennem lufthavnenes sikkerhedskontrol. Forude venter sol, sommer, inspiration og smukke oplevelser. Og drømmene om næste ferie, måske.

Inden flyet boardes skal de sidste mails og beskeder lige nå at tjekkes, men mange af dem vi taler med i lufthavnen denne dag, er enige om én ting. I ferien skal vi også helst holde fri fra mobiltelefoner og internet, som flere forbinder med en stresset hverdag.

Den oplevelse deles af Falk Lauritsen Rejsers Salgs- og marketing direktør Søren Buchbjerg:
”Vi oplever, at mange af vores gæster bruger ferien på at koble af og på at tage en pause fra mailræset og det at være online nærmest døgnet rundt. Mange vil gerne have mulighed for internet, mens de er ude at rejse, men noget tyder på, at danskerne er blevet rigtig gode til at slappe af og nyde ferien med dem de holder af”, udtaler Søren Buchbjerg.

Falk Lauritsen Rejser har rødder tilbage til 1967, hvor familien Falk Lauritsen for første gang sendte feriegæster til den spanske ferieø Mallorca. Falk Lauritsen Rejser tilbyder foruden sol- og badeferier hele året også længerevarende, kulturelt stimulerende rundrejser under navnet discover by Falk Lauritsen. I 2012 forventer selskabet at sende ca. 90.000 danskere syd på til sol- og badeferie