A:larm Music ApS

Det nye album fra Our Broken Garden, "Golden Sea", udkommer på mandag den 18. oktober

Pressemeddelelse   •   Okt 12, 2010 10:57 CEST

Albummet ”Golden Sea” har fået flotte anmeldelser i udlandet, og er blevet offentliggjort til at supporte amerikanske Beach House på deres skandinaviske tourné, der bl.a. indebærer en udsolgt koncert i Store Vega fredag den 11. november.

Det engelske musikmagasin Q giver 4/5 stjerner, og det samme gør Uncut og Mojo. NME anmelder albummet til 8/10; “… the most deliciously constructed orchestral-tinged dream-pop since Sigur Rós” og runder anmeldelsen af med at stadsfæste ”…this second tide of beauty leaves you simply breathless.”
På radiosiden ser det også lovende ud for Our Broken Garden i England, da der er radiostøtte fra både BBC’s Radio 2 og 6 og de skal lave Live Session hos Marc Riley/BBC 6 senere på måneden.

Debutalbummet fik en flot modtagelse i Danmark, og ikke mindst udlandet, hvor det bl.a. blev kåret som ét af 2008s bedste albums af det engelske magasin Mojo.

Our Broken Garden har fra projektets start været i stald hos det anerkendte engelske pladeselskab Bella Union, der blandt andet huser navne som Beach House, Midlake og danske Chimes & Bells, og som også denne gang tager sig af bandets udgivelse i Europa. I Danmark udkommer ’Golden Sea’ dog på Tigerspring/A:larm.

Ingrid Dalsten

A:larm music