DI - Organisation for Erhvervslivet

DI kårer Danmarks bedste erhvervskommune

Pressemeddelelse   •   Sep 06, 2010 09:15 CEST

De kommunale erhvervsvilkår spiller en afgørende rolle for, om en virksomhed kan konkurrere internationalt. Derfor har de kommunale politikere stor indflydelse på, om en virksomhed vil placere sig i den ene eller den anden kommune - eller lægge sine aktiviteter i udlandet.

Men hvor meget fokus har kommunerne på det lokale erhvervsklima? Og hvordan vurderer virksomhederne som brugere af de lokale erhvervstilbud egentlig kommunernes erhvervsvenlighed? Det har DI fundet svaret på, i den hidtil største og mest omfattende undersøgelse af, hvordan virksomhederne vurderer de lokale erhvervs-vilkår.

Næsten 2200 virksomheder fra hele landet har givet deres besyv med og fortalt, hvad der er vigtigt for dem, når de skal drive virksomhed i og ud af Danmark. Alle udsagnene er parret med statistiske data, og det gør det muligt for DI at udpege de kommuner i Danmark, der skaber de bedste vilkår for erhvervslivet.

Hele undersøgelsen præsenteres under overskriften Lokalt Erhvervsklima 2010.

Pressen inviteres til pressemøde

Lokalt Erhvervsklima 2010,
tirsdag den 7. september kl.10.30
Dansk Design Center,
H. C. Andersens Boulevard 27, København

Lokalt Erhvervsklima 2010 bliver fremlagt af DI's adm. direktør, Hans Skov Christensen.

Lokalt erhvervsklima 2010 omfatter vurderinger af erhvervsforholdene i 96 af landets 98 kommuner. På den baggrund vil DI udpege kommunen med Danmarks bedste erhvervsklima 2010 samt de bedste kommuner i 11 kategorier - blandt andet inden for tilgængelighed af arbejdskraft, kvaliteten af infrastruktur, udbredelse af offentligt-ptivat samarbejde, skatter, gebyrer og afgifter samt generelt erhvervs image.