VæksthusMidtjylland

Digital Marketingguru til Holstebro

Pressemeddelelse   •   Sep 27, 2010 09:53 CEST

Når små drenge løber og spiller fodbold, drømmer mange af dem om at blive den nye Messi, og der er som bekendt aldrig noget galt i at lade sig inspirere af de bedste. Massimo Burgios navn klinger måske ikke helt velkendt som den lille argentiners, men på sit felt – Digital Markedsføring - er Burgio lige så hot som Barcelona-spilleren. Og nu bliver der mulighed for at møde Burgio, når han 18. november kommer til Nupark i Holstebro i forbindelse med ”Digital Markedsføring 2010 – DM10”.

Med italienerens danske visit får deltagerne i DM10 dermed en unik mulighed for at høre om de seneste tendenser inden for digital markedsføring fra en mand, der virkelig har fingeren på den digitale puls. Massimo Burgio har altid været frontløber i forhold til digital markedsføring og regnes i øjeblikket for at være Europas største kapacitet på området – en kapacitet, der også og er en af de mest eftertragtede foredragsholdere.

”Det er simpelthen et scoop, at vi har fået Burgio til Holstebro, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han vil inspirere og sætte en masse tanker i gang hos deltagerne,” siger Ib Potter, Danmarks førende ekspert i Digital Markedsføring, som er med til at arrangere DM10.

Et kort kig på Burgios CV afslører en person, som allerede i 1996 rettede sit fokus mod internettets mange muligheder. Undervejs i karrieren, der bygger på en universitetsuddannelse i marketing communication og har ført ham verden rundt, har han blandt andet været med til at lancere nogle af Italiens største webportaler, været marketingdirektør for flere store, interaktive search marketing-firmaer, og i 2006 grundlagde han Global Search Interactive – et konsulentbureau, der rådgiver interaktive marketingsbureauer om search, blog og marketing på sociale medier. Han er desuden bestyrelsesformand i SEMPO, Search Engine Marketing Professional Organization, en non-profit organisation, der beskæftiger sig med search engine marketing.

Ud over Massimo Burgio som toppen af kransekagen byder DM 10 med ikke færre end 18 andre oplæg på noget, der minder om et digitalt sønderjysk kaffebord. Det største problem kan ganske enkelt blive at vælge mellem de mange oplæg, der omhandler emner fra ”Google Analytics” over ”interaktive magasiner online” til ”personlig branding” og henvender sig til ”begyndere” såvel som ”øvede” inden for feltet. Interessen har da også været så overvældende, at der - allerede inden tilmeldingen åbner - står 50 deltagere på venteliste til de 250 pladser.

Læs mere om ”Digital Markedsføring 2010” på www.DM10.dk

DM 10 arrangeres af Nordvestjysk Erhvervsråd, Erhvervsrådet Herning & Ikast-Brande, Ringkøbing Fjord Ervervsråd, it-forum Midtjylland, iKRAFT og Væksthus Midtjylland som et led i den landsdækkende iværksætteruge ”POWER til iværksættre og virksomheder i vækst”, som afvikles i uge 46. Læs mere på www.uge46.dk