justcool

Disse 4 slags hjelme køber danskerne

Pressemeddelelse  •  2012-03-23 09:01 CET

Hvis du skal investere i cykelhjelm er det en god ide at du køber en cykelhjelm som passer til dine behov. Der findes mange forskellige slags cykelhjelme, langt de fleste hører dog til i følgende kategorier: hverdagshjemle og professionelle hjelme.

I denne artikel vil jeg gennemgå nogle af de absolut mest populære mærker og typer i kategorien hverdagscykelhjelme, samt forklare om de enkelte mærkers fordele og ulemper.

Yakkay cykelhjelme
Yakkay blev blev startet for tre år siden og det var helst sikkert ikke en tilfældighed at det var i København(Danmark) at idéen opstod. Vi danskere er bl.a. kendt for at være et af de mest cykel og mode elskende folk. Begge disse 2 kendetegn kombinerer Yakkay i deres smukt designede cykelhjelme, som lynhurtigt kan skifte design.

En Yakkay cykelhjelm er sammensat af to dele: en og et overtrægt der kan skiftes. ckelhjelme fra Yakkay er uden lufthuller og kan derfor være en smule varme i sommerperioden hvis man cykler langt. Derudover er cykelhjelmen bestemt ikke aerodynamisk og kan derfor ikke anbefales til træningsbrug.

Nutcase cykelhjelme
Det amerikanske brand Nutcase er på det seneste blevet utrolig populær i Danmark. Nutcase er kendt for deres mange enestående farvestrålende og flotte hjelme.

Nutcase er ligesom Yakkay en form for skater-hjelm, uden luft huller og Nutcase's hjelme er dermed heller ikke er velegnet til prof. cykelryttere.

cykelhjelme fra ABUS
ABUS har massere af historie. ABUS, begyndte tilbage 1924 med at producere hængelåse efter sloganet: "Sikkerhed er afhængig af kvalitet!". ABUS begyndte senere at fremstille cykelhjelme efter samme slogan og nyder idag kæmpe succes i hele verden.

ABUS er forskellig fra Yakkay og Nutcase da ABUS både en "skate-hjelm" og en mere traditionel cykelhjelm – begge modeller med huller til luft der gør dem meget mere udholdelige en varm sommerdag.

ABUS vandt i Juni måned 2011 prisen "Bedst i test" for cykelhjelmen 'Urban - I' - læs mere her: TÆNK

Mango cykelhjelme
Mango er en italiensk producent af cykelhjelme og har ligesom amerikanske Nutcase nogle meget farverige og flotte motiver. En af fordelene ved cykelhjelmene fra Mango er at de har flere luft huller, som gør at de ventilerer bedre en varm sommerdag.

Udover en bedre ventilation adskiller Mango sig også fra førnævnte producenter ved at have med en indstillingsskrue, som betyder at hjelmen altid sidder som den skal.

Justcool er en webbaseret virksomhed, med fysisk butik i Søborg og vi har et af Danmarks største online udvalg af cykelhjelme og skoletasker. Vi slog for første gang dørene op  i august 2006 og er siden da vokset og vokset.
Butikken drives til hverdag af Tom Reinmann, som har mange års erfaring med online of offline handel.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom