DLG

DLG Food får ny, erfaren direktør med internationalt perspektiv

Pressemeddelelse   •   Feb 15, 2013 10:32 CET

Cees Kuypers er ny direktør for DLG Food og bliver nu en del af DLG's koncernledelse, som står i spidsen for én af Danmarks største virksomheder med en omsætning på godt 48 milliarder kroner.

Det er en meget erfaren mand inden for fødevarebranchen, der sætter sig ved roret den 18. februar i DLG Food. Hollandske Cees Kuypers er 50 år og rykker fra en direktørstilling i det DLG-ejede blomsterselskab GASA Bøg, men fødevarebranchen er Kuypers hjemmebane, og han har både solgt tørmælk på Haiti og kaffe i El Salvador. Han taler syv sprog og har et stort netværk i branchen. Med base på Axelborg skal han stå i spidsen for alle koncernens fødevareaktiviteter, som tæller ti helt eller delvist ejede datterselskaber, som alle arbejder med produktion og salg af friske og forarbejdede fødevarer. Med sin tunge internationale ballast skal Cees Kuypers være med til at sikre DLG-koncernens internationale fokus og styrke positionen som ét af Europas største landbrugsselskaber.

Grundet sine jobs har Cees Kuypers boet i både Haiti, El Salvador, Costa Rica, Belgien og Holland, inden han kom til Danmark og blev direktør for Merrild kaffe i år 2000. Efter at have udviklet Merrild til det førende mærke i Danmark kom han i 2006 til at stå i spidsen for GASA Group. Selskabet har gennemgået en betydelig rationalisering og omstrukturering i Cees Kuypers' cheftid og står nu styrket til de fremtidige udfordringer. Senest er der i sommeren 2012 gennemført på meget tilfredsstillende vis en fusion mellem GASA og Bøg Madsen. I sit nye job vil Cees Kuypers fokusere på at optimere produktion og forarbejdning og styrke kommunikation med konsumenterne og fortælle de gode historier om den høje kvalitet i dansk producerede fødevarer. Også innovation bliver et vigtigt pejlemærke at styre efter i det nye job.

Blandt kolleger er Cees Kuypers meget vellidt som både menneske og leder. Han har en smittende optimisme, og han formår at skabe tillid og holdånd. Hans dør er altid åben, og med hans medføling og gode evne til at lytte er kolleger altid sikre på at få et godt råd. Efter en lang karriere i Danmark taler han et nærmest perfekt dansk og kun få danske vendinger som "Hop og rend" afslører en udenlandsk baggrund. Privat bor Cees Kuypers i Sønder Stenderup uden for Kolding med sin hollandske kone Margreet og deres tre børn på 14, 16 og 18 år. En del tid bruges i deres fritidshus i Sverige idyllisk beliggende i en skov og ud til en sø. Derudover er Cees Kuypers meget fysisk aktiv og har gennemført både halvmaratonløb og en halv triatlon.