DLG

DLG skal vokse med 50 procent over tre år

Pressemeddelelse   •   Feb 06, 2013 09:59 CET

En ny ambitiøs strategi, vedtaget af repræsentantskabet, skal sikre, at DLG-koncernen når de tårnhøje mål om at vækste fra 40 milliarder kr. i omsætning til 60 milliarder kr. ved udgangen af 2015. Rekord-regnskabet er første skridt på vejen, og væksten skal især ske i udlandet.

DLG-koncernen har på repræsentantskabsmødet fået ejernes utvetydige opbakning til strategien, som lægger op til, at DLG skal vokse eksplosivt frem mod 2016.

"Vi har god grund til optimisme. Vi vil vækste med 50 procent og går efter en omsætning på 60 milliarder kr. og en tilsvarende vækst i indtjening. Væksten skal komme via organisk vækst og via nye opkøb og investeringer", fortæller Niels Dengsø Jensen, der er formand i DLG.

De franske, polske og de baltiske markeder vil være områder, hvor koncernen vil ekspandere, men det er især DLG's største markeder i Tyskland og Sverige, der vil blive satset på. Det er specielt det tyske og meget succesrige datterselskab HaGe, der er store forventninger til, og ønsket er blandt andet at vokse mere i den sydlige og østlige del af Tyskland.  Derudover ønsker man at gøre sin entre på det engelske marked.

"Uden for Europa er det Kina, som har vores store fokus i øjeblikket. Vi ser et stort potentiale her for vitaminer og mineraler, og vi er nu ved at afdække mulighederne. Vi håber, at det er her, vi kommer til at gøre nogle af vores nye forretninger", siger Niels Dengsø Jensen.

Væksten skal hentes på grovvarer, vitaminer og mineraler, men også på butikshandlen. Især er ambitionerne store på vitamin- og mineralområdet, hvor ønsket er at fordoble omsætningen inden for de kommende tre til fem år.