DLG

DLG Tele overtager LIC’s teleaktiviteter

Pressemeddelelse   •   Jul 18, 2013 09:18 CEST

Fra juli måned overtager DLG Tele LIC's teleaktiviteter, hvilket er det første skridt mod et tættere samarbejde mellem de to medlemsejede organisationer.  LIC´s teleaktiviteter drives under brandet Mobilic, som fortsætter, og LIC's medlemmer med teleabonnement vil fremover kunne vælge mellem langt flere produkter og tjenester.

Medlemsorganisationen LIC ønsker at fokusere på kernekompetencer som detail og fordelsprogrammer og har derfor valgt DLG som strategisk samarbejdspartner på telemarkedet, der er kendt som et marked med hård konkurrence.

"DLG er det perfekte match for os, da DLG Tele er godt funderet på telemarkedet, og der er styr på tingene. Vi er begge foreninger, som er ejet af medlemmer, og har på den måde lidt samme type DNA. Vores medlemmer vil opleve samme serviceniveau nu blot med endnu flere produkter på hylderne", siger Erik Østergaard, der er administrerende direktør i LIC.

Også DLG sætter pris på samarbejdsaftalen. Keld Kruse, direktør i Service & Energi i DLG og administrerende direktør i DLG Tele siger:

"Vi er utroligt glade for aftalen. Det er fuldt ud i tråd med DLG-koncernens overordnede vækststrategi, ligesom det passer godt ind i DLG Teles ønske om at vækste forretningen enten organisk eller ved opkøb. Derudover giver det også DLG Tele nogle nye afsætningsmæssige strenge at spille på, så vi ser overtagelsen samt det tættere fremadrettede samarbejde med LIC som en god mulighed for at konsolidere DLG Teles teleaktiviteter yderligere."

DLG Tele ejes i dag 50/50 af DLG og TeliaSonera og har mange produkter, som kan komme LIC's medlemmer til gode, blandt andet Hele Hus konceptet samt TV.

"Vi har besluttet, at Mobilic fortsætter som brand under DLG Tele, hvilket i praksis betyder, at DLG Tele overtager servicering af de LIC-medlemmer, der har teleabonnement.  Det er vores ambition at tilbyde LIC´s medlemmer et bredere sortiment indenfor telekommunikation og også andre produkter, som alarm og forsikringer, udtaler Keld Kruse."

For yderligere information:
Erik Østergaard, administrerende direktør i LIC: +45 61 50 46 19
Keld Kruse, direktør for Service & Energi i DLG: +45 21 93 30 00

Fakta om LIC og DLG Tele

Om LIC
LIC er en dansk/svensk medlemsejet, økonomisk forening, der har som formål at give medlemmerne fordelagtige priser på varer og tjenester. Foreningen blev grundlagt for lærere, men har i de senere år udvidet sit fokus til også at inddrage andre grupperinger. LIC tilbyder i dag en lang række fordele og rabatter til dets medlemmer og arbejder løbende på fortsat udvikling af fordele og tilbud.

Om DLG Tele
DLG startede sine teleaktiviteter tilbage i 1998-99, og stiftede i november 2000 selskabet DLG Tele. Siden 2007 har DLG Tele været ejet 50/50 af DLG og TeliaSonera. DLG Tele er vokset kraftigt de seneste år og servicerer i dag ca. 220.000 abonnenter fra både landbrug, mindre erhvervsdrivende og privatkunder. DLG Tele er landsdækkende, hvor forankringen er særlig stærk i landdistrikterne via de lokale DLG forretninger og butikskæden Land & Fritid.