DONG Energy A/S

DONG Energy og DTU satser på offshore-branchen

Pressemeddelelse   •   Sep 25, 2008 11:41 CEST

Pressemeddelelse fra DONG Energy A/S sendt kl. 11:41 torsdag d. 25. september 2008

DONG Energy og DTU satser på offshore-branchen

Øget vækststrategi og mangel på ingeniører får DONG Energy til at styrke samarbejdet med DTU. DONG Energy investerer fem mio. kr. i det øgede samarbejde.

I samarbejde med DTU udgiver DONG Energy et projektkatalog over projekter inden for E&P-branchen (efterforskning og produktion i olie- og gasbranchen), som de studerende kan vælge fra, når de skal skrive projekter.

”De studerende er ofte i tvivl, når de skal vælge emne for deres projekter. Derfor er det en hjælp både for de studerende og for vejlederne at have et katalog liggende”, siger Senior Vice President i DONG Energy, Poul Munk Andersen.

Projektkataloget er også til fordel for DONG Energy, der får udført en række specifikke opgaver samtidig med, at både kendskabet til virksomheden og antallet af kandidater med viden om offshore-området øges.

DONG Energy har en ambition om at øge produktionen af olie og naturgas. Det kræver udbygning af en række nye felter og en bedre udnyttelse af de eksisterende felter. Samtidig er det nødvendigt at intensivere jagten på nye fund.

”For at realisere vores mål skal organisationen vokse betragteligt. I dag har vi for eksempel 50 petroleumsingeniører, men allerede i 2015 har vi brug for 200. At finde og udvinde olie og gas er en stor teknologisk udfordring og kræver, at vi aktivt deltager i udvikling af nye teknologier. Derfor er samarbejdet med DTU så vigtigt for os”, fortæller Poul Munk Andersen.

Det er målet, at der påbegyndes mindst fem Ph.d.-, M.Sc- eller Bachelor- projekter inden for de næste tre år. DONG Energy har afsat fem mio. kr. til projekterne på DTU. DONG Energy har valgt DTU som samarbejdspartner, da DTU er garant for forskning og uddannelse på et højt internationalt niveau også inden for E&P-området.

Kontaktinformation:

For yderligere oplysninger, kontakt:

Ulrik Frøhlke