DR Kommunikation

DR1 ser tilbage på 'Året der gik'

Pressemeddelelse   •   Nov 25, 2010 08:52 CET

Blandt de mange gæster er Lars Løkke Rasmussen, der kommer forbi til en snak om politiske resultater og de udfordringer, han har mødt i løbet af året.

Politik – også i fiktionens verden

Politik har ikke overraskende fyldt meget i 2010 – men i fiktionens verden har politik også sat dagsordenen og ryddet forsider. Søndag efter søndag har vi fulgt det politiske drama i Borgen, som har begejstret de danske tv-seere med spin, politiske forhandlinger og privatliv. I Året der gik får den rigtige statsminister selskab af stjernerne fra DRs store dramasatsning. På søndag sendes sidste afsnit af Borgen i denne sæson, men serien vender tilbage på skærmen med ti nye afsnit i 2011

Vuvuzela og rigeligt med smør
2010 blev året, hvor det nye fænomen vuvuzela blev diskuteret på jobbet, i bussen og ved aftenkaffen. Et helt nyt debatskabende horn, skulle vise sig at være en fast larmende ven ved alle fodboldkampene under VM i Sydafrika. Seerne og publikum kan glæde sig til at møde landstræner Morten Olsen, der kikker tilbage på landsholdets indsats ved VM i Sydafrika.

En af de helt store seer-succeser på DR1 i år var Spise med Price. De to brødre, Adam og James Price er gæster i Koncerthuset og fortæller om samarbejdet som brødre, succesen, interessen for mad og smørforbruget.

Disse og mange andre store og små begivenheder fra Kongehuset, udlandet, den hjemlige politiske scene, kulturens verden og medierne bliver i Året der gik fortalt af mennesker, der var helt tæt på begivenhederne.