Solamagic

Driftsmæssigt det absolut billigste terrasse-varmesystem

Pressemeddelelse   •   Okt 29, 2012 09:30 CET

Med Solamagic professionelle varmelamper kan du forlænge udendørssæsonen på terrassen, altanen eller i haven – og så er det markedets driftsmæssigt billigste løsning!

Med en Solamagic professionel udendørsvarmeløsning kan du forlænge udendørssæsonen på en nem og billig måde, så du, familien og vennerne kan sidde lunt og lyst og nyde efteråret i fulde drag.

En god investering

Der er faktisk en meget stor besparelse ved at benytte en Solamagic varmelampe, både i forhold til andre varmelamper, men i særdeleshed i forhold til, at benytte gas. En gasvarmer bruger omkring 23,50 kr./time, hvorimod en Solamagic 1400 ECO+ varmelampe bruger omkring 2,85 kr./time – og det bedste af det hele er, at Solamagic ECO+ varmelamper giver stabil varme på op til 12 m2 omkring lampen, næsten uanset vind og vejr.

Fordele sammenlignet med gas-terrassevarmere:

• Solamagic’s varmelamper er driftsmæssigt det absolut billigste terrasse-varmesystem på markedet.
  • Solamagic varmelamper er meget mindre og kan hænges op på en væg eller i parasollen, så de ikke fylder.
  • Solamagic varmelamper hverken soder eller lugter, og man skal ikke slæbe gasflasker frem og tilbage.
  • En Solamagic varmelampe er lydløs i modsætning til f.eks. gasbrænderne.

Solamagic

Solamagic blev stiftet i 2006 i Thüringen i Tyskland. I 2011 indledtes et samarbejde med danske Zeetec Technology og 2012 lanceredes ECO+ varmelampen. Den seneste version af Solamagic ECO+ varmer er op til 50 % mere effektiv (varme) med et energiforbrug som er op til 18 % lavere”.

Kvalitet fra ende til anden

Alle Solamagic produkter er produceret på virksomhedens anlæg i Tyskland. Lampehuset udføres i formstøbt aluminium og samtlige skruer og fittings er i rustfrit stål, og så er varmelampen isoleret, således at indvendige kabler og samlinger ikke beskadiges af de høje varmegrader. Derfor kan lamperne monteres på træfacader, direkte under markiser og andre letantændelige overflader.

Bæredygtighed og miljø i fokus

“Vi har altid haft bæredygtighed og miljø som en central del af vores mission, og det afspejles naturligvis i vore produkter”, fortæller Peter van A. Bjerke, og fortsætter: “En Solamagic varmeløsning udleder ikke direkte CO2 og koster fra 2,50 kr./time – og der er ingen sikkerhedsrisiko. Det er nok muligt, at vi ikke er den billigste varmelampeløsning i anskaffelse, men så er vi omvendt den som koster mindst at bruge, og kvaliteten af vore produkter er helt i top – faktisk den bedste. Solamagic Tuv er den eneste godkendte varmelampe på markedet – det alene siger alt om vor kvalitet- og sikkerhedstandard.”

Læs mere om Solamagic varmeløsninger her!

Om Solamagic

Zeetec Technology Aps opkøbte rettighederne til Solamagics produkter, og indgik samtidigt et strategisk samarbejde med Solamagic GmbH (Tyskland) i sommeren 2011.

Zeetec Technology med hovedkontor i Hørsholm, har med administrerende direktør Peter van A. Bjerke ved roret, været igennem en fantastisk udvikling siden starten i 2001. Selskabsgruppen har i den tid vokset fra en lille lokal virksomhed til en mellemstor handels- og ingeniørforretning med aktiviteter i 10 forskellige lande primært i Europa.