Epson Danmark

Drupa eksklusivt: Ny, superhurtig 44-tommer storformatprinter til produktion

Pressemeddelelse   •   Apr 21, 2016 13:55 CEST

SureColor SC-P10000 kombinerer den højeste udskrivningshastighed med overlegen kvalitet i 600 x 600 dpi og højere.

På Drupa 2016, stand A01-1, hal 05, præsenterer Epson den nye 44-tommer (111,8 cm) tilføjelse til SureColor SC-P-serien: SC-P10000. Den følger standarden for den nyligt lancerede 64-tommer (162,6 cm) SC-P20000. Begge innovative modeller er brugervenlige og fremstiller præcise fotos i storformat, POS-emner og skilte i uovertruffen kvalitet - endda ved superhøje hastigheder. Kunderne kan nu få fordel af alle sortimentets funktioner.

SC-P10000 er en optimal løsning til fotolaboratorier, foto- og kopiforretninger, trykkerier og virksomheder, der søger en intern løsning. I disse meget krævende miljøer har brugere behov for en printer, som leverer udskrifter af højeste kvalitet og leverer exceptionel produktivitet - ved 600 x 600 dpi og højere. SC-P10000 indeholder det nye PrecisionCore MicroTFP-printhoved, som producerer fremragende resultater selv i hurtig udskrivningstilstand. Brugerne garanteres problemfri betjening med den præcise medieindføringsteknologi, herunder en netop udviklet kamerabaseret papirfødningsstabilisator og et induktivt rullesystem til medier.

Peter Ravnhøj, Country Manager, Epson Danmark, siger: "Vi er meget begejstrede for at kunne præsentere vores nye 44-tommer model. Den er ideel til kopieringsbutikker, som har behov for at udskrive store mængder ved superhøj hastighed - uden at gå på kompromis med kvaliteten. Vores kunders behov udvikler sig hele tiden, så det er vigtigt for os at udvide vores portefølje og teknologier, så vi kan opfylde deres behov."

Præcise farver, glidende overgange og fine detaljer kendetegner uovertrufne udskrifter. Epson sørger for, at kunderne er konkurrencedygtige og kan levere præcise og pålidelige resultater på alle disse fronter med det nye UltraChrome Pro 10-farve blæksæt. De nye fotosorte og matsorte blæktyper med høj tæthed og fire niveauer af sort giver i kombination et fuldendt og fremragende toneområde under reproduktion. Desuden opnås der mindre kornethed og forbedrede overgange med K4 og MSDT (Multi Size Droplet Technology).

Problemfri udskrivning opnås med SC-P10000. Det er let at betjene printeren med det store LCD-farvepanel, som vejleder brugeren med illustrationer. Det er hurtigt og problemfrit at udskifte medier, og det gennemsigtige printer- og rulledækselvindue giver brugerne mulighed for at kontrollere status for udskrivningen samt resterende medier. En harddisk (tilkøb) giver også mulighed for genudskrivning af job direkte fra printerpanelet uden behov for en pc.

Vedligeholdelse er også gjort let, så brugerne kan klare det selv og reducere deres udgifter. Når udskrivningen er færdig, betyder printhovedets position, at brugeren kan rengøre det sammen med blækdækslet. Brugerne kan desuden styre printerens farvestabilitet uden behov for dyrt ekstraudstyr med hjælpeprogrammet Epson Colour Calibration.

Epson sørger for, at printere og blæk er yderst økonomiske, da effektivitet altid er et vigtigt punkt for enhver virksomhed. Et Adobe PostScript-modul (tilkøb) kan bruges sammen med SC-P10000 til yderligere at øge brugerens effektivitet og arbejdsgang.

SC-P10000 kan leveres fra maj 2016.

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 73.000 medarbejdere i 94 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.