Eaton Electric

Eaton officiel fortaler for EU-kommissionens adfærdskodeks for Datacentre

Pressemeddelelse   •   Nov 02, 2010 18:43 CET

Eaton Corporation har fået titlen Endorser (fortaler) i den europæiske adfærdskodeks for datacentres energieffektivitet, der er udarbejdet af EU-kommissionens Fælles forskningscenter. Eaton fik titlen takket være virksomhedens omfattende arbejde med at udvikle bæredygtige produkter og løsninger som for eksempel de nye EAA-teknologier (Energy Advantage Architecture), der fremmer energieffektiv UPS-drift og gør det muligt for Eaton UPS'er at opnå et brancheførende effektivitetsniveau på op til 99 %.

"Bæredygtighed er en afgørende faktor for Eaton. Vi har allerede i mange år fokuseret på forbedring af datacentres energieffektivitet og udvikling af produkter, der bidrager til højere effektivitet,” siger Mathieu Verley, chef for Three-Phase UPS Product Management hos Eaton.

“Titlen som Endorser er yderligere bevis på vores store engagement i udviklingen af højeffektive produkter, der er specielt beregnet til brug i datacentre.”

Den europæiske adfærdskodeks blev udarbejdet som en reaktion på det stadig stigende energiforbrug i datacentre, og den giver folk, der beskæftiger sig med datacentre i Europa – såsom operatører, forhandlere og konsulentfirmaer – en platform, hvor de kan mødes og udarbejde den bedste praksis for forbedring af energieffektiviteten. Den udgør også et forum for diskussion og aftaler om frivillige tiltag vedrørende forbedring af den overordnede energieffektivitet i branchen. Som Endorser vil Eaton fortsætte med at udvikle produkter, løsninger og programmer, der gør det muligt for ejere og operatører af datacentre at leve op til de standarder, der er fastlagt i adfærdskodeksen.

“Udover vores nuværende løsninger som for eksempel den avancerede Eaton 9395 UPS, den rack-monterede BladeUPS, de energibesparende EAA-teknologier og den nye cloud-kompatible Intelligent Power®-software til enhedsovervågning og -styring fortsætter vi med at investere i udvikling af nye løsninger til grønnere datacentre,” siger Verley.

Eaton mener, at påstande om miljøvenlighed skal understøttes af troværdige data og gennemgå en relevant evaluering. Det er grunden til, at virksomheden har udviklet sin egen standard for miljøvenlige produkter og løsninger. Eatons Green Leaf-certifikat tildeles produkter og løsninger, der har gennemgået gennemgribende test, og hvor det kan dokumenteres, at de mere end lever op til myndighedernes standarder for exceptionelle miljøfordele. Certificerede produkter omfatter nu Eaton 9395 UPS og Eaton BladeUPS, der begge er meget anvendte i datacentre.

Udover strømkvalitetsløsninger omfatter Eatons datacentersortiment en bred vifte af elektriske produkter til omskiftning, fordeling og beskyttelse af elektricitet på både lav- og mellemspændingsniveau.

Eaton deltager også i EU's adfærdskodeks for vekselstrøms-UPS'er.

Du kan finde flere oplysninger på www.eaton.com/powerquality