Viasat Danmark

Efter seerafstemning: NFL-dækning i Danmark udvides med RedZone

Pressemeddelelse   •   Sep 04, 2014 09:50 CEST

Den nye NFL-sæson lurer lige om hjørnet, og som noget helt nyt byder Viasat og Viaplay, der har rettighederne til den stadigt mere populære sportsgren, på direkte transmittering fra det populære NFL RedZone hver søndag. Det sker som følge af en nyligt afsluttet seerafstemning, der viste et klart ønske om at få udvidet NFL-dækningen med RedZone.

Der er godt nyt til de NFL-hungrende danske seere, der gerne vil have mulighed for at se endnu mere amerikansk fodbold, når de mange kampe spilles de kommende søndage. På søndag 7. september blænder NFL Network for første gang i denne sæson op for det populære NFL RedZone-program – og for første gang bliver det vist på dansk tv og som livestream på Viaplay.

Tidligere har Viasat tilbudt en ekstra kamp på en Xtra-kanal og på Viaplay som tillæg til den faste kamp på TV3+ søndag aften, men nu kommer NFL RedZone også til, hvor der løbende skiftes mellem alle igangværende kampe, når der er optræk til scoringer.

Som optakt til NFL-sæsonen valgte Viasat nemlig at lade en ny mulighed komme til afstemning: NFL RedZone eller Ekstra-kamp? NFL RedZone løb af med sejren, men efter nøje overvejelser valgte Viasat at aktivere en Xtra-kanal mere, så der hver søndag aften er mulighed for både at se en ekstra-kamp og følge med fra RedZone-transmissionen.

Så nu kan den nye sæson bare begynde!

Om NFL RedZone
I NFL RedZone, der transmitteres direkte fra NFL Network, sidder Scott Hanson hver søndag ved roret og holder styr på alle dagens kampe, så du ikke går glip af dagens bedste øjeblikke i det sekund, de opstår. I programmet er der fokus på de kampe, hvor et hold befinder sig i red zone. Derudover stilles der skarpt på særligt vigtige kampe i den pågældende uge, ligesom der gøres løbende status over holdenes muligheder for at komme i playoffs.

Yderligere information:
Maria Bagge, Viasat
Maria.bagge@viasat.dk
Tlf.: 41 78 26 38

Viasat er et af Danmarks førende tv-distributionsselskaber. Vi distribuerer alle de bedste danske og udenlandske tv-kanaler for i sidste ende at levere den bedste underholdning til vores kunder. Viasat ejes af den internationale mediekoncern Modern Times Group AB (MTG), der er noteret på den svenske børs Nasdaq OMX Stockholm. MTG har aktiviteter fordelt på seks kontinenter og inkluderer reklamefinansierede tv-kanaler, betalings-tv, radio og produktionsvirksomhed. I Skandinavien og Baltikum er MTG den største operatør inden for reklamefinansieret tv og betalings-tv.

For mere information, se mtg.se og viasat.dk