Kongepyton ApS

Ejendomsmæglerne i København bliver flere og flere – og markedet mindre

Pressemeddelelse   •   Maj 30, 2014 13:12 CEST

I København er situationen ved at blive tilspidset for de mange ejendomsmæglere, der især i de senere år har slået sig ned i byen. Den generelle urbanisering fører nemlig til, at flere ejendomsmæglere vælger at bosætte sig i København, men markedet for mæglerne er ikke just blevet større.

Dette skyldes især selvsalg, der fik sit kommercielle gennembrud i 2013. I især København er det en reel mulighed at sælge selv, da boliger i byen er ganske eftertragtede. I resten af landet har det haltet mere med at få danskerne til for alvor selv at klare boligsalget.

Når flere sælger selv, er der også færre, der sender deres opgave forbi en ejendomsmægler. Og det skaber svære betingelser for mæglerne, der herved skal kæmpe hårdere om et evigt mindre marked.

Det fortæller Michael Roscoe, der har stiftet ejendomsmæglerportalen Salea.dk, hvorfra det er muligt for brugerne at indhente tilbud på salg af deres bolig fra 3 ejendomsmæglere i København:

”Især i København er mæglerne pressede og vil gerne have mere at lave, væsentligt mere end i resten af landet”.

Landets laveste liggetider

Som ejendomsmægler er det umiddelbart attraktivt at slå sig ned i København. Landets korteste liggetider findes nemlig her.

Boligerne bliver solgt i et uset tempo og boligmarkedet i København er i højere grad end resten af landet sælgers marked. Det er gældende både for salg af fast ejendom, men i endnu højere grad for så vidt angår leje af samme, da der er flere studerende i København end der er plads til i studieboliger, kollegier og så videre.

For ejendomsmæglerne er det mindre marked og de flere mæglere ikke umiddelbart nogen skøn kombination – det tvinger nemlig mange af dem til at konkurrere på prisen, salæret for ejendomsmægleren, for stadig at tiltrække interesserede købere.

Kongepyton ApS arbejder med online markedsføring, herunder PR.