TUI Danmark

Én af verdens nyeste nationer får nu stort dansk rykind

Pressemeddelelse   •   Okt 10, 2016 10:12 CEST

Selv om Montenegro for blot 10 år siden blev grundlagt som ny nation i efterskælvet efter Jugoslaviens opløsning, har landet ved Det Adriatiske Hav allerede formået at etablere sig som en selvstændig turistattraktion. Dog er landet endnu relativt friskt og uberørt i forhold til mange andre europæiske lande. Det vil rejsearrangøren TUI (Star Tour indtil 1. november) nu have danskerne til at opleve og planlægger fra næste sommer at sende 3.000 rejsende fra København til Montenegro.

- Montenegro er stadig en lidt overset perle ved Middelhavet, hvor autenticiteten er høj, og prisniveauet er lavt. Landet vil tiltale alle danskere, der vil have solferie og kultur inden for korte afstande, men uden at sprænge budgettet, fortæller Nikolai Johnsen, der er pressechef for TUI i Danmark.

Derved fortsætter TUI med at udvide sit sommerprogram med betalelige alternativer til Tyrkiet. Montenegro er den anden lancering efter Portugal og den anden ud af i alt fem nyheder, som verdens største rejsearrangør vil tilbyde danskerne.

• -Den moderne, danske rejsende kræver et bredt udvalg af rejser, og derfor laver vi nu et stort rykind i Portugal og Montenegro, hvor vi kommer til at sætte os på en meget markant del af programmet for pakkerejser, siger Nikolai Johnsen.

Montenegro har en del til fælles med nabolandet Kroatien og har på samme måder en kraftig venetiansk byggestil, kombineret med Balkans historie. Samtidig rummer Montenegro nogle særegne udflugtsmuligheder som fx byen Kotor, som Lonely Planet for nyligt har kåret som nummer 1 på deres liste over mest seværdige byer for 2016.

TUI flyver til lufthavnen Tivat, der ligger i kort afstand til feriemålene langs Budva-rivieraen og dermed har den kortest mulige transfertid.

Landskamp kan give gratis rejser

Allerede tirsdag aften kan danskerne få et lille indblik i montenegrinsk kultur, når landets landhold synger nationalsang i Parken. Danmark spiller nemlig VM-kvalifikationskamp i fodbold, og det har Star Tour og TUI valgt at fejre ved en konkurrence på Facebook, hvor der ryger en ekstra rejse for 2 i puljen for hvert mål Danmark scorer.

TUI’s rejseprogram

• Budva – Populært badested, med historisk bymidte masser af aktiviteter til aftenen
  • Bečići – Budvas ”lillesøster”, der er en lidt mindre og roligere by
  • Petrovac – Flotte strande og kulturhistoriske seværdigheder
  • Sveti Stefan – En idyllisk, lille ø med nogle af områdets mest eksklusive hoteller og lejligheder
  • Porto Montenegro
  • Eksklusiv lystbådshavn, hvor alle luksushotellerne ligger
  • Direkte flyrute fra Københavns Lufthavn i perioden 21. maj - 24. september
  • Beregnet flyvetid 2timer40minutter
  • Priser fra 3.998 kr. per person
  • Læs mere om TUI’s program i Montenegro her:

TUI Nordic er med en markedsandel på 20 % den største aktør på det nordiske marked. Koncernen blev etableret i 1961 og består af pakkerejser, fly og krydstogtsrejser. Blandt de mest populære destinationer er De Kanariske Ø, Thailand og Tyrkiet. TUI Nordic består af rejsearrangørerne Star Tour, Fritidsresor i Sverige, Finnmatkat i Finland, samt Nazar, WonderCruises og flyselskabet TUIFly Nordic. Siden år 2000 har TUI Nordic været en del af TUI Group, der er verdens førende rejsearrangør med rejser til mere en 180 destinationer over hele verden. Koncernen er baseret i Tyskland samt Storbritannien, og TUI Groups aktie er med i både FTSE 100 Index, der det ledende index på London-børsen, samt det tyske MDax. I det finansielle årsregnskab for 2014/5 fik TUI Group en omsætning på €20 mia. og et driftsresultat på €1.069 mio. TUI Group har 76.000 ansatte i 130 lande og tilbyder sine 20 mio. kunder full-service fra bestilling til hjemrejse. TUI’s forretningsområde dækker hele den turistmæssige værdikæde gennem sine 1.800 rejsebureauer i Europa, 6 flyselskaber, med flere end 160 medium- og langdistancefly, flere en 300 gruppeejede hoteller, heriblandt RIU og Robinson. Med 14 egne krydstogtsskibe, inklusive MS Europa og luksuslineren MS Europa 2, flåden under ”Mein Schiff” og varemærket Thomson Cruises i Storbritannien, er TUI stærkt positioneret på det hurtigt voksende marked for krydstogter. Global ansvarstagen for bæredygtige rejser, økologi og socialt ansvarlig virksomhedsførelse er grundlæggende værdier i TUI’s virksomhedskultur. Som den eneste turistgruppe i verden er TUI medlem af FN’s Global Compact-initiativ. Samtidig er koncernen listet på det respekterede Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Star Tour skifter navn til den 1. november 2016.