Meru Networks

Enkel, sikker og professionel fjernadgang med Merus nye AP110 access point

Pressemeddelelse   •   Mar 19, 2012 08:30 CET

Meru Networks Inc. lancerede i dag deres nye AP110 access point – en prisbillig trådløs og kablet adgangsløsning til mindre kontorer med medarbejdere, der enten arbejder hjemmefra eller er på farten. Merus AP110 muliggør enkel og sikker virtuel Wi-Fi adgang til firmanetværk, programmer og ressourcer, hvilket eliminerer behovet for en dyr VPN-infrastruktur. Meru AP110 reducerer omkostningerne, giver flere forbindelsesmuligheder og it-afdelingen får en bedre kontrol af netværksadgang og tjenester for fjernbrugere.

”Merus AP110 access point er perfekt til virksomheder med brugere, der skal have fjernadgang til data eller krævende programmer,” siger Kamal Anand, der er senior vice president for produkter hos Meru Networks. ”Den traditionelle definition af et datacenter er under forandring, og brugere kræver adgang fra en lang række enheder – og fra forskellige steder som eksempelvis boligen, kontorer, hoteller og andre steder. Meru bestræber sig på at tilbyde både brugere og it-afdelingerne, der betjener dem, de mest optimale tilslutningsmuligheder og et højt serviceniveau.”

Ubegrænset trådløs adgang i topklasse
Merus AP110 er et to-stream, 802 .11n trådløst acces point, designet til data, tale og videoprogrammer i det virtuelle kontor-miljø uden for virksomheden. AP110 giver en sikker trådløs adgang til virksomhedens netværk, med mulighed for en simpel installation - plug-n-play. AP110 er ideel til at give adgang til firmanetværk fra hotelværelser, kontorer eller andre steder, hvor medarbejdere skal være produktive på afstand. Der findes også en netværksport, som eksempelvis kan bruges til at tilslutte en IP-telefon.

AP110 integreres problemfrit med Merus controllere, det trådløse styresystem, System Director, og med Merus administrationsværktøjer, som giver trådløs adgang i absolut topklasse. Indbygget TLS-VPN kryptering giver AP110 sikker forbindelse til styresystemet System Director i virksomhedens datacenter. System Director genkender og styrer AP110 og andre access points på det interne trådløse netværk. AP110 er en enhed med høj ydeevne og kan understøtte mange programmer, der kræver høj båndbredde, samtidigt, hvilket giver maksimal produktivitet for fjernbrugerne. AP110 kan understøtte op til 10 enheder samtidigt og er designet til at kræve minimal it-support, hvilket reducerer de ekstra omkostningerne ved at være organiseret med fjernkontorer.

Om Meru Networks:

Meru Networks er verdensledende inden for trådløse netværk, WLAN. Den innovative arkitektur gør det muligt at opbygge et 100% trådløst miljø og samtidig sikre en robust afvikling af alle virksomhedens forretningskritiske programmer.
Merus prisbelønnede “Air Traffic Control”-teknologi har kombineret fordelene ved mobil-arkitektur og WLAN. Meru tilbyder markedets eneste løsning, der giver den nødvendige pålidelighed, skalerbarhed og sikkerhed til at sammensmelte alle platforme – herunder data, tale og video – i ét og samme netværk.
Virksomheden blev grundlagt i 2002 og har hovedkvarter i Sunnyvale, Californien. For mere information, besøg www.merunetworks.com.