Epson Danmark

Epson ændrer europæisk plan for vækst med €50 millioner til investering

Pressemeddelelse   •   Dec 16, 2015 14:51 CET

• Det strategiske skift fra consumer til business inkjetprintere fortsætter
  • Investering vil styrke de europæiske salgsmuligheder og øge arbejdsstyrken med 10 %
  • Epson går efter €38 milliarder* på det europæiske marked for business inkjetprintere

London, England - Epson, globalt ledende i innovationer inden for print, visuel kommunikation, fremstilling og kvalitet i løsninger til kontoret, hjemmet, handel og industri, har annonceret, at firmaet vil investere €50 millioner i Europa over de næste to år for at fremme vækst i denne region.

Ved at styrke Epsons engagement i Europa og regionens vigtighed for firmaets fortsatte stategiske ændring fra consumer til business markeder, sagde Senior Vice President for Epson Europa, Rob Clark, at de nye investeringer skal fokusere på infrastruktur, informationsteknologi, marketing og personale, og firmaets regionale arbejdsstyrke bliver øget med 10 %.

“Globale investeringer i nøgleregioner så som Europa, Mellemøsten og Afrika vil fortsat være nødvendige for firmaet for at opretholde vækst på business markeder over medium- til langtidsplaner", forklarede Clark. “Særlig vægt i denne runde af investeringer vil blive lagt på at forbedre vores konkurrencedeltagelse i Tyskland, Spanien og England, heunder åbning af nye kontorer i Berlin, München, Lissabon og Madrid.”

I hjertet af Epsons mulighed for vækst på de europæiske business markeder er serien af WorkForce

Pro og WorkForce Pro RIPS (Replaceable Ink Pack System) business inkjetprintere, introduceret i Europa i 2014. Med Epsons indregistrerede PrecisionCore printhovedteknologi, som er anerkendt i inkjetindustrien, er Epson sikker på, at WorkForce Pro printerne er godt positionerede til at drage fordel af det fortsatte skift fra laser- til business inkjetprintteknologi i medium til store koncerner.

Industriresearch firmaet IDC har rapporteret, at business inkjetprint repræsenterer en €38 milliarder* markedsmulighed i Europa, og at 1 ud af 4 printere (2,2 millioner enheder), der blev solgt til kontormiljøer i 2014, var baserede på business inkjetteknologi.

Ifølge Clark ser det ud til, at valget og anvendelsen af nye generationer af højhastigheds, energieffektive business inkjetprintere stiger i Europa hen over de næste fem til ti år, specielt i store koncerner og på tværs af sektorer så som retail, sundhed, uddannelse og offentlig administration.

“Business inkjetprint er den store vækstmulighed for Epson i Europa,” sagde Clark. “Ved at bygge på den multimillion euro forretning, vi allerede har opbygget, vil denne nye investering hjælpe os med at komme endnu nærmere på vores kunder, og det vil styrke vores samarbejde med kanalpartnere."

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 73.000 medarbejdere i 94 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.