Epson Danmark

Epson Europe udpeger CSR direktør for regionalt at sætte fart i bæredygtigt engagement

Pressemeddelelse   •   Okt 28, 2016 11:37 CEST

For at forbedre og accellerere engagment i bæredygtighed over for kunder, medarbejdere og kommuner, hvor Epson befinder sig, har Epson Europe annonceret, at Henning Ohlsson, Managing Director for Epson Tyskland, også vil påtage sig rollen som Epson Corporate Social Responsibility (CSR) direktør for Europa, Mellemøsten og Rusland (EMEAR).

Epson, global leder af innovation inden for print, bærbare enheder, robotter og visuel kommunikation, har en tradition for at skabe effektive, kompakte og præcise produkter, som øger produktivitet og effektivitet, samtidig med at de begrænser indvirkningen på miljøet. Denne udnævnelse formaliserer firmaets langvarige engagement i bæredygtighed i Europa, hvilket bygger på en global CSR resultatliste, som strækker sig 80 tilbage i tiden til tiltag foretaget i 1940'erne. Epsons fremtidstænkning på miljøet, indeholdt i firmaets Environmental Vision 2050, blev etableret i 2008 som en langtidsguide for miljømæssige aktioner, som inkluderer målet om senest i 2050 at have reduceret CO₂ udslip med 90 % over alle produkters og services levetid.

Henning Ohlssons udnævnelse falder sammen med publiceringen af Epsons Sustainability Report 2016,et nyt dokument til download, som detaljeret viser firmaets CSR aktioner i udviklingen af miljømæssigt ansvarlige produkter og initiativer til at udvikle egne human resources med diverse værdier og muligheder. Skridt taget for at forbedre virksomhedshåndtering og frivillige programmer, som er søsat i lokale områder, hvor Epson driver virksomhed.

“Modige, bæredygtige aktioner er en pligt som ledende teknologisk producent, når vi tager i betragtning, de miljømæssige og sociale udfordringer verden står over for,” sagde Rob Clark, Senior Vice President, Epson Europe. “Mere end nogensinde før er bæredygtige aktioner også en forretningsfordel, som hjælper os med at levere differentierede værdier til vores kunder, beholde og tiltrække de bedste talenter i industrien og forbedre de omgivelser, vi lever i. Hennings rolle som leder for vores CSR initiativer over hele Europa er derfor kritisk for vores succes i hele regionen og langt ind i fremtiden.”

Henning Ohlsson blev ansat i Epson i 2004, og han er Managing Director for EDG Deutschland GmbH, hvor han har hjulpet med at etablere firmaet som en ledende fortaler for IT energieffektivitet, nedskæring af affald og CO₂ udledningsreduktion. Før Ohlsson blev ansat i Epson, var han general manager hos Motorola i Central- og Østeuropa, Mellemøsten og Afrika, og han har mange års international erfaring inden for forbrugerelektronik og informationsteknologiindustrier.

“Min rolle som CSR Director inkluderer at forstærke de miljømæssige fordele af vores produktserie, som sikrer vores regulerede indvilligelse i og oplæring af personale i at være opmærksomme på engagement i lokale og regionale CSR initiativer,”siger Ohlsson." “Jeg er stolt over at lede denne indsats og stolt over at arbejde for en virksomhed, som tager sin miljømæssige ansvarlighed så seriøst.”

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 73.000 medarbejdere i 91 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.