Epson Danmark

Epson fremviser den seneste fleksible teknologi til interiør décor produkter på Heimtextil

Pressemeddelelse   •   Dec 14, 2015 10:39 CET

December 2015 - på Heimtextil (12.-15. januar 2016, Messe Frankfurt, stand E15, hal 4.0) fremviser Epson Europe seneste serie af SureColor dye sublimationsprintere udviklet til produktion af hjemmetekstiler og dekorerede husholdningsprodukter. Nem at bruge og til overkommelig pris tilbyder printerne komplet fleksibilitet til enhver, som vil producere små og mellemstore volumener af højkvalitets efterspurgte interiør décor produkter.

SureColor SC-F6200 og SC-F9200 printerne er udstyret med Epsons PrecisionCore teknologi og TFP printhoveder for ensartede og pålidelige resultater. For brugere, som ønsker at printe større volumener i hjemmetekstiler med enestående farver og klarhed, tilbyder SC-F9200 64-tommer printeren en komplet løsning. Sammen med Epsons højtætheds HDK Black blæk producerer den dybe, neutrale sorte farver og tætte skygger med tilføjet fordel af to højkapacitets blæksystemer, hvilket betyder længere og uafbrudte printkørsler og mindre tid brugt på udskiftning af blæk. Den fleksible SC-F6200 44-tommer printer er i stand til at producere en bred vifte af højkvalitets printede hjemmetekstiler, og den er også ideel til sublimation på hårde medier så som borde, krus, bestik, vaser og bakker.

I samarbejde med en ung designer fremviser hele Epson standen et tilpasset design implementeret på tværs af adskillige medier og produkter for at vise det store potentiale og mulighederne, som Epson teknologi giver til designere og producenter af hjemmetekstiler. Med i fremvisningen vil være gardiner og sengetøj produceret på højkvalitets bomulds- og sengetøjsmaterialer med brug af de seneste Monna Lisa Vinci og Monna Lisa Evo Tre digitale tekstilprintere, som er designede af F.lliRobustelli og baseret på Epson teknologi i samarbejde med For.tex.

På Heimtextil samarbejder Epson også med DMI, German Fashion Institute, for at vise tekstildesignere og producenter, hvordan de kan skabe og ditigalt producere deres tekstilfarver hele vejen fra tænketavlen til det endelige produkt ved at bruge forår-sommer 2017 trend farverne - og beviset: Stylus Pro 4900 printeren!

Endelig kan besøgende på standen se Epson SureColor SC-F2000 direct-to-textile printeren i aktion, når den printer direkte på stoffer og personaliserer forklæder, puder og andre tekstilprodukter.

Peter Ravnhøj, Country Manager, Epson Danmark, siger: “Epson tilbyder en serie af pålidelige og fleksible blækprintere til at levere lige netop de fordele, tekstilindustrien har brug for - en mulighed for nemt og omkostningseffektivt at skabe og producere en bred vifte af tilpassede hjemmetekstiler og produkter. På Heimtextil sigter vi mod at vise, at med brugen af Epson teknologien kan enhver opnå enestående kvalitetsresultater på tekstiler og stive medier.”

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 73.000 medarbejdere i 94 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.