Epson Danmark

Epson og AED underskriver millionaftale om projektorhandel

Pressemeddelelse   •   Okt 27, 2016 17:01 CEST

Epson, verdensledende projektorproducent, har annonceret en multimillion euro aftale med AED, ledende inden for leje og salgsdistribution af projektorinstallationsforretning i Benelux, om at levere 130 laserprojektorer, herunder 70 enheder af den nye EB-L1505U, en af de klareste 3LCD projektorer på markedet.

Thierry Heldenbergh, managing director, AED Display, kommenterede: “AED er altid blevet kædet sammen med markedsledende teknologi, og vi har valgt Epson, fordi de opfylder og endda overgår vores krævende standarder for holdbare, alsidige og virkeligt klare projektorer, som yder excellente farver og billeder. Som ledende udlejnings- og salgsdistributionsforretning i Benelux sætter vi pris på den bemærkelsesværdige investering Epson har foretaget i sin nye laserinstallationsprojektorserie, som sætter os i stand til at tilbyde enestående kvalitet, som vores kunder med rette forventer af os.”

Neil Colquhoun, executive director for professionelle displays, Epson Europe, tilføjede: “Jeg er glad for at annoncere dette samarbejde med AED. Epson har allerede nydt stor vækst efter annonceringen af vores nye installationsserie, som tilbyder vores enestående 3LCD uorganiske, optiske teknologi. Denne aftale med AED tilføjer en enestående partner med en rigdom af erfaring i både installationsprojektionsudlejning og -salg, hvilket giver begge virksomheder en lejlighed til yderligere at vokse."

EB-L1505 er ikke blot en af de klareste 3LCD laserprojektorer på markedet og kun nummer 2 i forhold til Epsons EB-L25000[1], den er også mindre og lettere end konkurrerende produkter[2]. Med 360 graders rotation tilbyder den yderst fleksibel montering med en forseglet optisk enhed og uorganisk forforhjul, som giver 20.000 timers pålidelig og vedligeholdelsesfri brug[3], hvilket sætter den i stand til at håndtere de mest krævende miljøer så som koncerthaller og teatre.

Epson er verdensledende projektorproducent og har opretholdt sin position som verdens nummer 1 leverandør af projektorer i 15 på hinanden følgende år[4]. Epsons 3LCD projektorer har opnået et samlet globalt salg på 20 millioner enheder. Epsons seneste serie af 3LCD projektorer inkluderer de til dato klareste 3LCD projektorer med 25.000 lumen[5], og firmaet er første projektorproducent, som producerer uorganiske 3LCD paneler med en laserlyskilde.

Fordelene ved Epsons 3LCD laserprojektorer inkluderer:

Billedkvalitet

Med en yderst effektiv lyskilde er Epsons 3LCD laserprojektorer fint tilpassede til store lokaler så som auditorier og koncerthaller. Ved at bruge Epsons navnebeskyttede 3LCD teknologi er projektorerne i stand til at gengive spektakulære billeder med enestående niveauer af farveskarphed.

Pålidelighed

Epsons originale LCD paneler og forforhjul er fremstillet af uorganisk materiale med enestående lys- og varmeresistens. Ved at kombinere dette i en laserprojektor er resultatet klare, levende billeder i fantastisk lang tid og 20.000 timers vedligeholdelsesfri brug.

Fleksibilitet

Epsons lineup af 3LCD laserprojektorer er designet til ethvert lokale og applikaton. Med rotation på 360 grader sikrer en bred vifte af linser, at disse projektorer kan installeres i et utal af lokaler til projektionsmapping, signage og som vært for andre applikationer.

[1]Nogle short-throw og ultra-long-throw linser producerer ikke 25,000 lm.

[2]Pr. september 2016 er 12.000 lm modellen mere end 18 % mindre og 8 % lettere end konkurrerende produkter. EB-L1505U/EB-L1500U dimensioner (B586 x D467 x H185) og vægt (22 kg) sammenlignet med Panasonic PT-DZ13K (B530 x D548,5 x H200 ) og vægt (24 kg), hvilket gør den til den mindste og letteste 12.000 lm projektor på markedet.

[3]Ca.tid før klarhed nedsættes 50 % fra første brug. Målt ved accelererende test ved antagelse af brug af 0,04 - 0,20 mg/m3 af særligt materiale. Tid varierer afhængig af brugskondiitoner og miljøer.

[4]Største enhedsandel af markedet for 500-lumen og højerer for projektorer. (Kilde: Futuresource Consulting Limited, 2001-2015)

[5]Pr. september 2016

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 73.000 medarbejdere i 91 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.