Epson Danmark

EPSON SÆTTER FARVER PÅ ÅRETS SMUKFEST

Pressemeddelelse   •   Aug 03, 2015 08:00 CEST

Epson hjælper med farverne, når de danske musikjournalister skal sætte ord på koncerterne og stemningen på årets smukfest i Skanderborg. Epson er sponsor for presseteltet og bruger musikfestivalen til for første gang at præsentere en ny stjerne på den danske printscene.

Onsdag vil mere end 40.000 danskere igen sætte kurs mod endnu en storslået og farverig festivaluge under bøgeskovens blade i Skanderborg. Ligesom sidste år er Epson og Nikon gået sammen om at sørge for printmuligheder og it-support til pressefotograferne i presseteltet på festivalen.

”Der er en grund til, at ’Smukfest’ hedder smukfest’. Det er den mest farverige og smukkeste af de danske festivaller, og journalister og fotografer valfarter til festivalen for at rapportere fra den. Vi giver dem så en hjælpende hånd, så de smukke billeder bliver endnu mere farveægte, og fortællingen bliver endnu bedre. 5 dages festival stiller sine krav til udstyr og systemer – vi glæder os over, at vi kan give vores bidrag”, siger Peter Ravnhøj, Country Manager, Epson Danmark.

Printer med plads til store oplevelser.

De danske pressefotografer og journalister kan i år glæde sig til at arbejde med en helt ny printer – den nye Epson SureColor SC-P800. Med 6 farvepatroner, der blandt andet sikrer en mere ægte sort gengivelse, bliver farvegengivelsen helt optimal. Printeren kan også printe i A2 – så der også er plads til de helt store oplevelser på Smukfest.

”Farver og musik hænger tæt sammen – derfor er Smukfest også det rigtige sted at præsentere en ny farveprinter, der også giver plads til, at journalister og fotografer kan formidle festivalens helt store oplevelser”, siger Peter Ravnhøj

Epsons og Nikons produkter bringer det bedste til imaging-verdenen. Nikon tilbyder NPS (Nikon Professionel Service) på festivalen, hvorfra der ydes support og udlånes udstyr til fotografer, og Epson supporterer yderligere med printservice, og de to services komplementerer hinanden.

Det er en stor ære at samarbejde med Nikon. Fra Epsons side er vi rigtig glade for, at vi kan bidrage til at skabe tryghed for medarbejdere og medier ved at have et stærkt supportteam, der dækker bredt og dermed kan bidrage til en gnidningsløs festival”, siger Peter Ravnhøj, Country Manager, Epson Danmark.

Epson er en globalt førende og innovativ producent med fokus på at overgå brugernes forventninger med løsninger til forskellige markedsområder som kontor, hjem, forretning og industri. Epsons produktudbud strækker sig fra inkjetprintere, printersystemer og 3LCD-projektorer til industrirobotter, smart glasses og sensorsystemer og er baseret på originale kompakte og energibesparende præcisionsteknologier.

Med den japanskbaserede Seiko Epson Corporation i spidsen har Epson Group mere end 73.000 medarbejdere i 94 virksomheder verden over og er stolte over at kunne bidrage til det globale miljø og til de samfund, gruppen opererer i.

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., Amsterdam, er gruppens regionale hovedkvarter for Europa, Mellemøsten, Rusland og Afrika. Epson Europe opnåede med sine 1.700 ansatte i regnskabsåret 2013 en omsætning på 1.517 mio. EUR.